Organizatia Mondiala pentru Sanatate a publicat recent o statistica a principalelor cauze ale mortalitatii care vizeaza urmatoarele doua decenii. Conform studiului, bolile oncologice ocupa primul loc, urmate indeaproape de afectiunile ischemice.
Paradoxal, in ciuda dezvoltarii tehnologiei medicale, cancerul va continua sa ucida cei mai multi oameni, iar expectantele oamenilor de stiinta nu pot decat sa ne ingrijoreze. In opinia acestora, cancerul nu va putea fi vindecat decat peste cel putin un secol. Un loc important in statistica OMS il ocupa accidentele de circulaţie, asta ca o estimare a cresterii substantiale a numarului de masini, dar si SIDA, boala care va deveni un motiv frecvent de deces dupa 2015.
Sursa: Medportal şi DESCOPERA
Sursa: Medportal şi DESCOPERA
COMENTARIUL MEU:
Nu luaţi de bune aceste savantlîcuri! (din titlu).
Omul este capabil: şi să spere; şi să descopere; şi să creeze!
- bolnavii sînt sfătuiţi să lupte cu boala pînă la ultima şansă (cum a procedat şi soţia mea);
- medicii sînt sfătuiţi să persevereze în lupta pentru descoperirea de tehnici şi medicamente în contra cancerului.
În ceea ce privesc bolile cardio-vasculare – eu, unul, sînt Stan Păţitul (am făcut infarct în 1989) şi am luptat timop de 20 de ani – prin disciplină, luînd medicamente întocmai şi la timp, şi prin multă mişcare, atîta cît am putut.
Accidentele de circulaţie sînt de două feluri:
- de circulaţie a sîngelui, care se înving prin scăderea colesterolului (cel rău);
- de circulaţie auto, care se înving în două moduri:
> prin atenţie, căci oricare element al triadei "om, maşină, drum" poate avea defecte, – la un moment dat. – Este necesar un instructaj, şi serios şi riguros respectat;
> prin inventarea altor automobile.
A maşinilor cu pernă magnetică (cu motor liniar, ca la trenurile de mare viteză), pe distanţe mari, cu distribuţie computerizată, ghidate pe şine, pe structură etajată, cu toată infrastructura aferentă; se diminuează: numărul accidentelor de circulaţie, poluarea aerului şi risipa de petrol! Iată un model minunat de conversie ştiinţifică a industriei mondiale de autovehicule. Pe acelaşi traseu, proiectat pe trei-patru module, pot circula automobile, autobuze, camioane şi TIR-uri! Linii secundare de garare, viteză şi acces – vor fi prevăzute din start. În marile oraşe se va putea circula în acelaşi fel, dar cu maşini dotate şi cu motoare cu aer comprimat; aceleaşi maşini cu pernă magnetică, care îşi pun în valoare şi acest al doilea motor, reîncărcabil cu uşurinţă, cu aer comprimat, suficient pentru o zi (din reţelele locale). Automobilele tranziţiei vor avea şi motoare pe benzină. În final, automobilul viitorului va fi dotat cu o celulă de trei-patru motoare, funcţionînd inter-dependent sau independent; se va ajunge, astfel, la eliminarea consumului de benzină, mărirea fluenţei traficului şi diminuarea accidentelor.
Automobilele pot fi "concurate" cu alte SF-uri: benzi rulante, trotuare rulante, scaune rulante. Dar creşte pericolul bolilor cardio-vasculare, prin sedentarism, nemişcare. Aşa că luaţi-o şi "per pedes", fraţilor! Creşte imunitatea, scade pericolul bolilor cardio-vasculare şi al cancerului…
Savin BADEA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu