luni, 23 iulie 2012

DRAGĂ PARLAMENTULE,

Băsescu CONTRA Băsescu. Declaraţie ŞOCANTĂ a preşedintelui în 2007

"Introducerea artificială a unui prag de 50 la sută plus unu din electoratul din listă pentru validarea unui referendum arată discriminarea pe care politicienii o practică atunci când cetăţenii români sunt chemaţi la vot împotriva interesului lor dar în interesul românilor".

Incredibil dar adevărat: sunt cuvintele lui Traian Băsescu dintr-un discurs de la Cotroceni, din 29 noiembrie 2007.

 

Ponta, despre referendum: Desi optiunea guvernului era alta, am raspuns apelului UE (Video)

Ponta: Voi anunţa UE că au fost ESCROCAŢI de Băsescu şi PDL. Decizia de a boicota referendumul încheie legenda "Băsescu cel curajos"

 

Art. 10 Referendumul privind demiterea Preşedintelui României Organizarea referendumului naţional

 CAPITOLUL II
Organizarea referendumului naţional

SECŢIUNEA a 2-a
Referendumul privind demiterea Preşedintelui României
Art. 10
Prin derogare de la art. 5 alin. (2), demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.
Legea 3 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, actualizată prin:OUG 41/2012 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 iulie 2012, Monitorul Oficial 452/2012;
OUG 103/2009 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 30 septembrie 2009, Monitorul Oficial 656/2009;
Legea 129/2007 - pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 mai 2007, Monitorul Oficial 300/2007;

Citiţi mai mult: http://legeaz.net/legea-referendumului-3-2000/art-10-referendumul-privind-demiterea-presedintelui-romaniei-organizarea-referendumului-nationalCAPITOLUL II
Organizarea referendumului naţional

SECŢIUNEA a 2-a
Referendumul privind demiterea Preşedintelui României
Art. 10
Prin derogare de la art. 5 alin. (2), demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.
Legea 3 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, actualizată prin:OUG 41/2012 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 iulie 2012, Monitorul Oficial 452/2012;
OUG 103/2009 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 30 septembrie 2009, Monitorul Oficial 656/2009;
Legea 129/2007 - pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 mai 2007, Monitorul Oficial 300/2007;

Citiţi mai mult: http://legeaz.net/legea-referendumului-3-2000/art-10-referendumul-privind-demiterea-presedintelui-romaniei-organizarea-referendumului-national

CAPITOLUL II
Organizarea referendumului naţional

SECŢIUNEA a 2-a
Referendumul privind demiterea Preşedintelui României

Art. 10
Prin derogare de la art. 5 alin. (2), demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.
Legea 3 2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, actualizată prin:OUG 41/2012 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 iulie 2012, Monitorul Oficial 452/2012;
OUG 103/2009 - pentru modificarea şi completarea Legii nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 30 septembrie 2009, Monitorul Oficial 656/2009;
Legea 129/2007 - pentru modificarea art. 10 din Legea nr. 3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului din 5 mai 2007, Monitorul Oficial 300/2007;

Citiţi mai mult: http://legeaz.net/legea-referendumului-3-2000/art-10-referendumul-privind-demiterea-presedintelui-romaniei-organizarea-referendumului-national

CAPITOLUL II
Organizarea referendumului naţional

SECŢIUNEA a 2-a
Referendumul privind demiterea Preşedintelui României

Pragul la referendum poate fi atins - statistica prezentei la vot din ultimii cinci ani


Pragul la referendum poate fi atins - statistica prezentei la vot din ultimii cinci aniFoto: Arhiva
Prezenta la vot a romanilor a fost mare in ultimii cinci ani, atunci cand miza a fost una pe masura: alegerea presedintelui sau, in cazul comunitatilor, a primarului. Din aceasta perspectiva, este de asteptat ca la referendumul privind demiterea presedintelui Basescu sa fie depasit pragul de prezenta de 50% plus unu.
Basescu se dezice de PDL, daca boicoteaza referendumul

Cea mai mare prezenta la vot in ultimii cinci ani s-a inregistrat in turul doi al alegerilor prezidentiale din 2009. Romanii au votat intr-un procent de 56,99%, mai mare decat la precedentul scrutin similar din 2004, cand la urne au fost 55,2% dintre alegatori. Ambele scrutinuri au fost castigate de Traian Basescu.

Un procent similar cu cel din 2009, de peste 50% prezenta, a existat apoi la alegerile din iunie 2012 pentru liderii locali, primari si presedinti de consilii judetene, cand au venit la vot 56,39% dintre alegatori.

Romanii nu au fost, insa, foarte impresionati de alegerile pentru parlamentul national sau cel european, cand campaniile si mesajele nu s-au concentrat asupra unor persoane distincte. La alegerile din 2007 pentru Parlamentul European s-a inregistrat un record negativ de prezenta la vot, numai 29,46% din totalul de 18.224.597 de alegatori.

De asemenea, la alegerile parlamentare care au urmat in 2008 putin peste 39% dintre votanti au reusit sa-si manifeste optiunea politica.

Ponta, despre referendum: Desi optiunea guvernului era alta, am raspuns apelului UE (Video)

Insa, in 2007, tot un scrutin axat pe o persoana a reusit sa mobilizeze mai multi alegatori. La referendumul de demitere a lui Traian Basescu s-au prezentat 44,45% dintre romanii inscrisi pe listele electorale.

Prin prisma acestor date statistice, este de asteptat ca si la referendumul din 29 iulie, dedicat aceluiasi Traian Basescu, sa se manifeste o prezenta mare la vot, de mai mult de jumatate dintre cetateni, cu atat mai mult cu cat programul de vot a fost prelungit pana la ora 23.

In 2009, in turul doi al alegerilor prezidentiale, la ora 21 se inregistra o prezenta de aproximativ 57%.

Legea referendumului a trecut de Parlament: Interval de vot 7-23, prag necesar

Potrivit Legii referendumului, adoptata miercuri atat de senatori, cat si de deputati, este nevoie de o prezenta la vot de 50% plus unu din totalul alegatorilor cu drept de vot pentru ca rezultatul scrutinului sa fie validat. 

(SURSA: ZIARE.COM)


Dragă PARLAMENTULE, 
Cum ai putut să dai dreptate birocraţilor din fruntea IMPERIULUI FRANCO-GERMAN - UNIUNEA EUROPEANĂ - Barosso-ului în special, şi să legiferezi pragul, care tot lovitură de stat a fost, dată în primăvară de Parlamentul lui Traian BĂSESCU?... Dacă tot este vorba de un prag minim, de ce n-aţi legiferat pragul la numărul exact de voturi cu care a fost ales ca preşedinte Traian BĂSESCU, de 5.277.068 de voturi

Democraţia prevede victoria unei majorităţi asupra unei minorităţi, diferenţa făcînd-o minimul "+1" - regula simplei majorităţi (fără nici-un PRAG).

Nu este nici acum tîrziu să repari GAFA ENORMĂ pe care ai  făcut-o, încălcîndu-se SUVERANITATEA ROMÂNIEI, făcîndu-le pe plac Europenilor şi SUA, lăsînd o uşiţă de scăpare lui Traian BĂSESCU, aşa cum a dorit şi acesta, făcîndu-şi propagandă în exterior - la nişte expiraţi ca Angela MERKEL, Jose Manuel BAROSSO and Co.

De ce mă tem? De analfabeţii politici şi de analfabeţii autentici care, în prostia lor, fie că îl susţin pe ANALFABETUL POLITIC Traian BĂSESCU, fie că nu vin la vot din neştiinţă de carte sau din motiv de  ţinere în întuneric şi în prostie...

POPORUL DE AZI trebuie să-mi, să-i  şi să-şi demonstreze că se află la înălţimea POPORULUI ROMÂN din totdeauna, care a fost un popor viteaz şi înţelept, obţinînd demiterea prin referendum a lui Traian BĂSESCU, RĂUL RĂILOR, ESENŢA RĂULUI, chiar şi la imposibilul prag impus de străinătatea cu care s-a încîrdăşit fostul preşedinte. 

P.S. Dacă aş fi avut o putere, dragă Parlamentule, te-aş fi dizolvat, în frunte cu Ponta şi Antonescu, şi Curtea Constituţională a României, pentru capitulare în faţa unor forţe externe ostile şi pentru încălcarea democraţiei dată de simpla majoritate...

P.P.S. În campania prezidenţială precedentă am propus re-înfiinţarea CONSILIULUI DE STAT, desfiinţat de Nicolae CEAUŞESCU, după ce a devenit primul Preşedinte al României - odată cu înfiinţarea acestei funcţii (de Preşedinte al României) s-a deschis o cutie a Pandorei - A RĂULUI - pentru România - şi greşeala asta mi-o asum, nevinovat fiind.

NU EXISTĂ NICI UN REFERENDUM ÎN CARE SE ÎNTREABĂ POPORUL ROMÂN DACĂ VREA ÎN NATO ŞI ÎN UNIUNEA EUROPEANĂ! ŞI NICI DACĂ VREA SOCIALISM SAU CAPITALISM.
ing. Savin BADEA

Cristian Tudor Popescu îi răspunde la Gândul LIVE lui Traian Băsescu /Unde ajunge cursul leu-euro. Comentează Cristian Hostiuc, directorul Ziarului Financiar - Citeşte şi vezi!

Scurt istoric

Cuvântul referendum sau și plebiscit, cuvânt originar din limba latină, substantiv neutru în limba română (un referendum, două referendumuri), este folosit pentru a desemna procesul de consultare directă a cetățenilor unei țări în legătură cu un text de lege de o importanță cu totul deosebită sau asupra unei situații de importanță națională. Ca procedură legislativă general acceptată, în cazul referendumului consultarea cetățenilor se face prin chemare la vot direct, pe buletinele de vot existând doar două opțiuni, Da sau Nu. De la întemeierea statului român, românii au participat la doisprezece referendumuri, după cum urmează: 10 – 14 mai 1864 – Aprobarea Statutului Dezvoltator al Convenției de la Paris, la propunerea domnitorului Alexandru Ioan Cuza; 2 – 8 aprilie 1866 – Aprobarea lui Carol I ca domnitor al Principatelor Unite; 24 februarie 1938 – Aprobarea Constituției României adoptată la inițiativa lui Carol al II-lea; 2 – 5 martie 1941 – Aprobarea politicii generalului Ion Antonescu; 9 – 16 noiembrie 1941 – Al doilea plebiscit pentru aprobarea politicii mareșalului Ion Antonescu; 23 noiembrie 1986 – Aprobarea reducerii cu 5% a armamentelor, efectivelor și cheltuielilor militare; 1989 – Interzicerea datoriilor externe, propusă de Nicolae Ceaușescu; 8 decembrie 1991 – Aprobarea Constituției României; 18 – 19 noiembrie 2003 – Aprobarea revizuirii Constituției României; 19 mai 2007 – Referendumul pentru demiterea președintelui Traian Băsescu; 25 noiembrie 2007 – Referendumul privind introducerea votului uninominal; 22 noiembrie 2009 – Referendumul privind parlamentul unicameral și reducerea numărului de parlamentari.
Vasile Dancea (SURSA: PUNCTUL)

UN ALT ISTORIC:
Indiferent de participarea la urne
Băsescu poate fi demis cu majoritate simplă

Legea referendumului validată de CCR este posibil să nu fie utilizată pe 29 iulie. Conform Constituţiei, preşedintele este obligat să o promulge în 20 de zile. În acest caz, referendumul se desfăşoară conform OUG 41/2012, care nu stabileşte un prag de participare la urne.
CCR s-a pronunţat, dar legea nu va intra în vigoare
Curtea Constituţională a decis că art. 10 din Legea referendumului promovată de USL este constituţional. Articolul prevede: „Demiterea preşedintelui este aprobată dacă, în urma desfăşurării referendumului, propunerea a întrunit majoritateavoturilor valabil exprimare”. Nu ştim din ce raţiuni, judecătorii CCR au adăugat şi formularea „referendumul este valabil dacă la el participă jumătate plus unu din alegătorii prezenţi pe listele electorale”. Pentru că legea USL nu modifica şi art. 5 (alin. 2) din Legea referendumului promovată de PDL, care prevede exact acelaşi lucru.
Cu toate acestea, varianta art. 10 din legea care a fost la CCR nu va fi în vigoare la data desfăşurării referendumului. Pentru simplul motiv că preşedintele interimar are dreptul constituţional fie să retrimită legea la Parlament spre reexaminare, fie să o promulge peste 19 zile.
În aceste condiţii, referendumul se va desfăşura sub incidenţa OUG 41/2012, singurul act normativ aflat în vigoare. Conform acestei ordonanţe, art. 10 arată astfel: „Prin derogarede la art. 5 (2), demiterea preşedintelui este aprobată dacă, în urma desfăşurării referendumului, propunerea a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate”.
Derogarea de la art. 5 (2) înseamnă exact eliminarea cvorumului de participare de 50% plus unu din alegătorii de pe listele electorale. Deci, conform OUG 41/2012, nu este obligatoriu ca preşedintele să fie demis cu cca. 4,5 milioane de voturi, cum susţin, fără să cunoască legislaţia, anumite medii de informare.
Caruselul legislativ privind referendumul
Din legea referendumului, în materie de demitere a preşedintelui României, contează practic două articole: 5 (2) şi 10. Cele două articole au fost modificate şi răsmodificate. Vă prezentăm o situaţie cronologică a intrării în vigoare şi a abrogării celor două articole.
1. Valabilitate până la data de 4 iulie 2012
Art. 5 (2) Referendumul este valabil dacă la acesta participă cel puţin jumătate plus unudin numărul persoanelor înscriseîn listele electorale permanente (OUG 103/2009 publicată în Monitorul Oficial nr. 656 din 2 octombrie 2009)
Art.10: Demiterea Preşedintelui României este aprobată, dacă a întrunit majoritatea voturilor cetăţenilor înscrişi în listele electorale. (Legea 62 din 10 aprilie 2012, publicată în Monitorul Oficial nr. 247 din 12 aprilie 2012.
- Referendumul este valabil dacă participă 50% + 1 din alegătorii cu drept de vot – cca. 9 milioane de oameni; Preşedintele este demis cu 50% + 1 din voturile alegătorilor de pe listele electorale – cca. 9.milioane de voturi.
2. Valabilitate din data de 5 iulie 2012
Art.5 (2) -
Art. 10: Prin derogare de la art.5 (2), demiterea preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum. (OUG 41 din 5 iulie 2012, publicată în Monitorul Oficial nr. 452 din 2012)
- Referendumul este valabil indiferent de câţi cetăţeni participă la urne: Preşedintele este demis cu 50% + 1 din voturile participanţilor la urne – nu se poate estima.
Ce se întâmplă cu Legea care a trecut de CCR
Legea de modificare a art.10 - Demiterea preşedintelui este aprobată dacă, în urma desfăşurării referendumului, propunerea a întrunit majoritateavoturilor valabil exprimare - NU este în vigoare în acest moment. Legea urmează să revină în Parlament şi să fie ajustată de Senat şi Camera Deputaţilor în sesiune extraordinară. Sesiune extraordinară care ar putea avea loc săptămâna viitoare. Să presupunem că legea va fi adaptată la cerinţele CCR şi adoptată pe 17 iulie. Urmează, conform legislaţiei în vigoare, să rămână în Parlament 2 zile, pentru o eventuală sesizare de neconstituţionalitate. Dacă nu va fi atacată la CCR de vreo formaţiune politică, pe 19 sau 20 iulie va fi trimisă la promulgare la Palatul Cotroceni. Preşedintele Crin Antonescu are trei opţiuni constituţionale:
1. are termen de 19 zile să promulge legea;
2. o poate retrimite Parlamentului spre reexaminare;
3. o poate contesta la Curtea Constituţională.
În variantele 2 şi 3, legea nu va fi în vigoare în ziua referendumului; în varianta 1, legea intră în vigoaredoar dacă este promulgată până în ziua de 26 iulie.
Ce spun juriştii
Marton Arpad (deputat UDMR – specialist în materie de reglementări legislative):
„La momentul la care vorbim – marţi 10 iulie – în vigoare este un singur act normativ: OUG 41/2012. În cazul în care intră în vigoare legea care a fost la CCR, aceasta devine cronologic ultima apărută şi dacă există prevederi similare cu prevederi din OUG 41, atunci forţă legislativă vor avea articolele din ultima lege. Concret, va avea forţă legisltivă art. 10 din legea care a fost la CCR. Dar depinde cum va fi modificat în Parlament”.
Augustin Bolcaş (fost deputat – actualmente avocat): „Procedurile legate de referendumul din 29 iulie au demarat din momentul în care s-a votat suspendarea lui Traian Băsescu în Parlament. Adică din seara de 5 iulie 2012. Procedurile au demarat sub OUG 41/2012. Orice altă lege nu poate guverna procedurile legate de referendum. De asemenea, tot ce se va scrie în motivarea CCR nu poate influenţa OUG 41/2012. Ce a judecat CCR este valabil doar pentru respectivul act normativ, nu şi pentru OUG41, pentru că este un alt act normativ, chiar dacă vizează acelaşi sediu al materiei”.
Constituţionalist independent (a solicitat să nu i se publice numele): „Referendumul din 29 iulie a.c., este reglementat de OUG 41/2012. Orice alt act normativ – şi aici mă refer la legea declarată constituţională de CCR – care intră în vigoare până la data de 29 iulie nu va fi operabil decât pentru viitor. Sau, ca să fiu mai pe înţelesul tuturor, la un viitor referendum de demitere a unui preşedinte. Pentru că o lege care ar intra în vigoare în intervalul 5 iulie – 29 iulie ar schimba regulile în timpul jocului, ca să mă exprim în termen populari”.
UPDATE: MAI confirmă ce a scris cotidianul.ro
La puţine minute după ce judecătorii Curţii Constituţionale au declarat legea USL de modificare a art. 10 din legea referendumului constituţională, s-a creat o uriaşă confuzie în mediile de informare. Cu excepţia cotidianul.ro, toată presa a interpretat că demiterea preşedintelui este valabilă dacă la urne participă jumătate plus unu din numărul alegătorilor cu drept de vot. Adică cca. 9,1 milioane de alegători. Evident, şi oficialii PDL au marşat pe această temă. Toată lumea a ignorat că legea care a trecut de CCR nu este în vigoare şi că referendumul se desfăşoară conform prevederilor OUG 41/2012, care este un act normativ distinctiv faţă de legea judecată marţi dimineaţă la CCR.
Marţi după-amiază a venit şi confirmarea oficială a ceea ce a scris cotidianul.ro.
Ministrul delegat pentru administraţie, din MAI, Victor Paul Dobre, a declarat următoarele în cadrul unei conferinţe de presă: "Vreau să fiu foarte clar şi precis: Ministerul Administraţiei şi Internelor, toate instituţiile implicate, Guvernul României nu pot organiza consultarea decât în conformitate cu legislatia în vigoare, adica Legea 3/200 corectată şi modificată prin Ordonanţa 41/2012. Restul sunt comentarii”.
Reiterăm principala prevedere a OUG 41/2012: Prin derogare de la art.5 (2), demiterea preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate ale cetăţenilor care au participat la referendum.
Această prevedere înlătură condiţia de valabilitate a referendumului – participare la urne 50%+1 – şi stabileşte că preşedintele poate fi demis cu majoritatea simplă (50% +1 din cei care participă la urne). Adică, dacă la urne participă 3 milioane de alegători, preşedintele poate fi demis cu 1.500.001 voturi.
Accesări: 17161
Lucian Gheorghiu
Publicat Marţi, 10 iulie 2012





Alte articole scrise de Lucian Gheorghiu:
Alte articole din categorie:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu