joi, 29 octombrie 2015

CINE-AM FOST ŞI CE-AM AJUNS! - EXCELSIOR...

Loteria de pe Internet m-a "îngemănat" şi cu Neil Armstrong (5 august 1930 - 25 august 2012), care mi-a fost contemporan.
Sînt născut la 15 martie 1942. Eu am fost potopit de talente, care aproape că m-au ucis: poet, romancier, filozof politic, inginer, inventator, desenator, pictor, actor... De profesiune inginer de mine, preparator în cărbune şi minereuri. De pildă, am prelucrat (în cîte 2 variante) cele mai multe fabule esopice - mă întrec doar... Esop şi un german.
Fotografia care mă reprezintă pe Google.

Propun 25% DEZARMARE GENERALĂ ŞI TOTALĂ ŞI ...

https://plus.google.com/.../posts/GNzaM9GvpJH
9 sept. 2015 - ... conflict militar, pentru soluţionarea conflictelor seculare, pentru eradicarea sărăciei, pentru o viaţă de calitate a tuturor oamenilor de pe Pămînt. ing. Savin ...

Maestrul meu.
Născut: 15 aprilie 1452, Vinci, Italia
Este posibil să fi fost eu Leo! Îmi place...

Leonardo da Vinci (15 aprilie 1452 - 2 mai 1519) este considerat adesea cel mai de seamă geniu din întreaga istorie a omenirii: pictor, sculptor, arhitect, biolog, poet, inventator, inginer, om politic... Nu se cunosc cu precizie 3 ani din viaţa titanului...
"Necesitatea este iubita şi călăuza naturii. Necesitatea este tema şi inventatoarea naturii, frâul ei şi eterna ei lege". 
citat din Leonardo da Vinci

«El genio y su tiempo» Leonardo Da Vinci A lo largo de su ...

https://plus.google.com/.../HueGPgF12...
18 iun. 2014 - A lo largo de su vida Leonardo Da Vinci (1452-1519) se rigió por un código personal de implacable ética del trabajo, insaciable curiosidad y férrea disciplina, ...

Sonet

Respectă astea pentru sănătate:
cinezi puţin. Mănânci când foamea-i dură.
Să mesteci bine, să nu bagi în gură
decât uşoare şi fireşti bucate.
 
Fugi de furii, de aer ce stricat e,
fii sceptic de a leacurilor cură;
să nu dormi la amiazi, căci e tortură,
iar după prânz nu sta adus pe spate.
 
În vin puţin dar dens să-ţi stea râvnirea;
nu-l bea pe gol stomac şi nu-ntre mese;
nu-ntârzia, nici nu-ţi grăbi ieşirea.
Cergi când te culci uşor să te apese,
 
nu faţa-n sus, nu barba-n piept: strici firea,
iar cu mişcarea să nu faci excese.
Fă din odihnă şi din zâmbet rege.
Fugi de desfrâu. Dieta fie-ţi lege.
 
Leonardo da Vinci
Traducere: C.D. Zeletin


Acelaşi sonet, în altă traducere

Vrei sanatate? tine aceasta norma:
Sa nu maninci de nu ti-e foame.Cauta
Sa nu cinezi.Sa-ti fie mestecata
Mincarea,si sa aiba simpla forma.

Cind leacuri iei -greseala e enorma!
Evita atmosfera grea,stricata
Si somnul ziua,furia turbata,
Si orsicind pozitia diforma.

Nu sta flamind.Stomacul nu se -ndoapa.
Nu-ti amina,nici nu grabi iesirea.
Bea cu masura vin si multa apa.
Nu sta cu burta sus,adus de spate

Cind faci miscari, sa nu te-ntreci cu firea.
Intinde-ti noaptea invelitori bogate.
Odihna si in minte veselie.
Fugi de desfriu.Dieta lege fie.

Născut: 14 martie 1879, Ulm, Germania
Albert Einstein mi-a fost contemporan! Nu puteam fi eu el!


Şi asta îmi place şi este foarte posibil să fi fost eu "Marele Will" (23 aprilie 1564 - 23 aprilie 1616), numai dacă şi numai dacă renunţaţi la toţi ceilalţi care vor să se bată pentru titlul lui "William SHAKESPEARE", cel mai mare poet şi dramaturg al omenirii, personalităţi precum Sir Francis Bacon, Christopher Marlowe, Edward de Vere, Henry Neville, Regina Elisabeta I!... Întrucît timpul lui Will diferă de cel al lui Leo... este posibil!

Viola De Lesseps: Maestre Shakespeare?
William Shakespeare: Chiar el, vai!
Viola De Lesseps: Dar de ce "vai"?
William Shakespeare: Un actor umil.
Viola De Lesseps: Vai cu adevărat pentru că te-am crezut poetul cel mai mare, demn de stima mea şi autorul pieselor care îmi captează inima.
William Shakespeare: O, sunt şi acela, de asemenea!
replici din filmul artistic Shakespeare îndrăgostit



Ce-am găsit la Codruţa Gabriela pe Facebook?
După fotografia postată de Clemi Clemi.

Codruţa-Gabriela ar fi fost Marie CURIE (1867-1934), singura dublu laureată a Premiului Nobel, pentru Fizică (1903, împreună cu soţul şi cu Henri Becquerel, pentru descoperirea radioactivităţii, a poloniului şi a radiului ) şi Chimie (1911, singură, pentru izolarea radiului). Soţul (Pierre Curie, 1903) şi fiica ei (Irene Joliot-Curie, 1935, pentru descoperirea radioactivităţii artficiale) au primit şi ei Premiul Nobel. Marie Curie a mai avut şi o fiică scriitoare, Eve Curie.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu