joi, 15 mai 2014

ALBA-NEAGRA: BRE, VOI SÎNTEŢI TURCI? TRIUMFUL SOCIETĂŢII INTELIGENTE!




NEAGRA: 
Către televiziunile ANTENA 1, CANAL D,
ANTENA 1 transmite cu mare succes emisiunea NEXT STAR, pe care am tradus-o URMĂTOAREA STEA. Mi-a lipsit un S ca s-o traduc STELELE URMĂTOARE.
CANALUL D va transmite emisiunea KIDSING pe care am pus-o la traducătorul automat Google, care a refuzat să-mi traducă din ROMGLEZĂ. Atunci am înşelat vigilenţa traducătorului automat, despărţind expresia în KID - COPIL şi SING  - CÂNTA sau:

sing-verb

cânta
sing, crow, tune, vocalize, play in, resound

intona
sing, intone

zice
say, call, tell, think, put, sing

fluiera
whistle, whiz, pipe, blow, sing, catcall

glăsui
speak, sing, say

fâsâi
sing

şuierâ
whistle, hiss, zip, ping, sing, rave   M-am hotărît să traduc: COPILUL FÎSĂIE! Ştiu că cei de la CANAL D sînt turci, dar nici chiar aşa!
BRE, VOI SÎNTEŢI TURCI?
Parcă am fi parte din Statele Unite sau din Regatul Unit sau din Australia sau din Canada, colonie americană sau engleză, parte a Coroanei Britanice! LIMBA ROMÂNĂ, pentru care s-au martirizat fraţii noştri de peste Prut, nu vă inspiră la alte titluri. Nu zic FLOAREA DIN GRĂDINĂ, DULCE CĂTĂLINĂ, nici STEAUA FĂRĂ NUME că astea au mai fost. Nici TRIL DE CIOCÎRLIE, că sîntem oameni!
Puneţi măcar traducerea adecvată, alăturată: NEXT STAR - URMĂTOAREA MINUNE, dacă nu URMĂTOAREA STEA. Sau KIDSING - COPILUL ZBIARĂ, dacă nu GINGĂŞIA UNUI COPIL. 
Să fim bine înţeleşi! N-aţi supt lapte de la o doică englezoaică! Vă este ruşine de limba română, limba maicii voastre?
Dacă postul tv CANAL D se exprima româneşte, nu mă luam nici de ANTENA 1, că emisiunea ANTENEI s-a lărgit şi în străinătate, dar chiar aşa?! VORBIŢI ROMÂNEŞTE, CĂ DE-AIA NE PLEACĂ TINERII PESTE GRANIŢĂ! Nu numai din lipsă de locuri de muncă şi perspectivă, ci şi din lipsă de RESPECT pentru LIMBA ROMÂNĂ, LIMBA MATERNĂ! Nu vă zic "SĂ VĂ FIE RUŞINE" că ştiu că vă este. MĂCAR PENTRU EDUCAREA GENERAŢIEI PENTRU CARE AŢI INVENTAT EMISIUNILE SĂ ALĂTURAŢI TRADUCEREA. 
Şi lărgiţi aria de vîrstă cu grupe de 12-18 ani. 
Mai îmblînziţi şi regulamentul, mai ales pentru cei care nu cîştigă premiul de participare la finală.
Nici calculatorul nu mă mai ascultă!

ALBA: 
NEXT STAR - URMĂTOAREA STEA este TRIUNFUL  SOCIETĂŢII INTELIGENTE! 
Urez succes şi emisiunii KJIDSING - GLAS DE COPIL!
ing. Savin BADEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu