vineri, 14 august 2015

Costinel SAVU - "ŞAIŞPE ANI ÎN PARADIS" - Ed. SITECH Craiova, 2015


    ing. Savin BADEA este "tipul în roz", din dreapta sus.
    Am participat şi am luat cuvîntul la lansarea cărţii lui Costinel SAVU, "ŞAIŞPE ANI ÎN PARADIS", miercuri, 12 august 2015, în sala mică a Filarmonicii din Craiova. În carte, autorul povesteşte diferite întîmplări - amintiri - din timpul serviciului său ca inginer agronom, pe cîmpiile Olteniei, în CAP-uri. În cartea precedentă, similară, povestea întîmplări din timpul serviciului său ca expert român în Algeria. În cuvîntul meu, am povestit că pe vremea "muncilor agricole" am ajuns şi eu în paradisurile reale, create de horticultorii care umpluseră sala, colegii autorului horticultor: ba într-o livadă de meri, "raiul de pe Pămînt", lîngă Melineşti, cot la cot cu păşcăriaşii din Penitenciarul de la Craiova, ba la cules de piersici, la nevastă-mea, profesoară de biologie, la Sadova, unde m-am "umflat" doar din două piersici mari, dar am plecat cu o plasă plină, ori la struguri Afus-Ali şi roşioară, tot la Sadova etc - numai în locuri parasidiace. Am fost şi la Georocul Mare, chiar la Costinel în fermă, cu el de faţă, unde colegul Auner Hans culegea cartofi (în carte, la pagina 200, Hans culegea fasole verde păstăi:
   "- Ce faci, Hans?
    - Nu vezi?, îmi răspunde. Culeg şi pentru tine şi pentru mine. Şi şi-a continuat treaba.")
    În realitate - nu în carte - eram şi eu la doi paşi de Hans şi de agronom, cu aceleaşi îndeletniciri.
    N-am ştiut, la lansare, că repovestesc "întocmai" (copy-paste) episodul din carte.
    În carte, Costinel, colegul meu de şcoală elementară, 7 ani, povesteşte despre activitatea lui la Siliştea Crucii sau la Italeni, ferme CAP, unde eu am cules sfeclă roşie şi ştiuleţi de porumb.
   În foto de sus, eu sînt tipul în roz, dreapta sus. Stau lîngă eroul din carte, erou şi în realitate, pentru că a fost condamnat la moarte, i s-au dat 5 ani de executat şi a stat complet nevinovat 7 luni, exact pînă în 22 decembrie 1989. Ploaia a udat hrana unor berbecuţi, în condiţii obiective; împricinatul era în altă misiune.
   Deşi l-am fotografiat şi pe Costinel, pozele n-au ieşit prea bine. Mi-a plăcut ilustrarea muzicală a evenimentului de către celebrul "comoară umană" Ion Creţeanu, acompaniat de un coleg, care a cîntat, printre altele, şi "Sergentul Jan" şi "Balada lui Constantin Brîncoveanu".
ing. Savin BADEA
    Costinel SAVU şi Nina GONŢA, doi scriitori talentaţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu