sâmbătă, 15 ianuarie 2011

O DISPUTĂ ŞI O EXCLUDERE DIN... PARTID!

...9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 12 3 4 5 6 7 8 9...


În mileniul trei după un calendar ciudat
mă întreb de ce trebuie să număr anii crescător de la nașterea
unui personaj, dintr-un volum de poezii ce-a ajuns
să fie coercitiv
să fie impus și luat drept lege
să fie instrumentul hipnotizator
care trimite omul într-o realitate suprarealistă
într-o minciună pe care nimeni n-o contestă –
și înainte de nașterea acestui personaj
căruia-i spun numele doar în aluzie
să număr anii invers. Mă întreb de ce trebuie să trăiesc toată iluzia asta
pe care șmecherii lumii mi-o impun
pe care proștii o preferă și
pe care  și mai proștii n-o sezisează,
de ce trebuie să trăiesc în paternul ăsta bolnav
în retardul ăsta forțat
care îmi limitează viața
conștiința
și percepția asupra realității
de ce trebuie să fie  ...9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9... totul?
de ce trebuie să-mi numărzilele?
de ce trebuie să trăiescîntr-o lume care-și numără zilele?
Toată CULTURA lumiise-nvârte-n jurul unor MINCIUNI.
Unii crează ere
și le impun obligat forțat.
Majoritatea, dobitocipeste dobitoci,
le acceptă. Cei care nule acceptă sunt respinși


Am încercat pe cât posibil să accept libertățile de opinie ale membrilor acestei comunități literare însă în acest caz observ că tendința este să se depășească limita bunului simț. Am explicat în câteva ocazii că ar fi de dorit să se faca aprecieri critice asupra textului și nu asupra persoanei. De asemenea am încercat să spun că există diferite moduri de-a scrie literatură -  moduri acceptate de unii și contestate de alții - însă constat că nu am fost bine înțeles. Vă reamintesc faptul că există un regulament: http://reteaualiterara.ning.com/notes. În acest sens am rugămintea să încetați cu atacurile la persoană și să comentați doar textul. Că vă place sau nu, asta-i altă poveste. Precizez că nu sunt șeriful acestui site însă dacă veți continua în acest mod voi propune excluderea tuturor celor care în loc să folosească rețeaua pentru a pune în valoare un text sau pentru a face o critică pertinentă se dedică postării unor comentarii care n-au absolut nici o legătură cu literatura. Aici nu suntem pe stadion și nici la rubrica forum a vreunui ziar de scandal. Suntem într-o rețea literară și trebui să ținem cont de acest lucru. Voi șterge toate comentariile care sunt injurioase sau cele care utilizează atac la persoană. Vă mulțumesc pentru înțelegere ! Gelu VLAŞIN


Domnule Gelu VLAŞIN,
Ştergi comentariile care "îţi put" (cu jigniri, discutabile), ca un dictator (e o comparaţie, nu un atac la persoană), dar laşi o "poezie" (care nu e poezie, ci PROIECT DE POEZIE, bun sau rău) în care se scrie negru pe alb: MAJORITATEA, DOBITOCI PESTE DOBITOCI, (Majoritatea, dobitocipeste dobitoci,). N-ai înţeles nimic: critica literară semnalează şi felul în care un scriitor critică un aspect al vieţii dintr-o societate, dar şi faptul că acel scriitor trebuie să dea măcar o brumă de soluţie, dacă se pretinde inteligent. In ceea ce vă priveşte, nu transformaţi reţeaua Dvs. într-o reţea de gaşcă, numai cu ce vă convine. Bănuiesc ceva: autorul vă este prieten. Bun. Dar numai cu laude nu putem face cenaclu. PROGRESUL SE NAŞTE DIN CONTRADICŢII. Aveţi dreptate: nici bălăceală - ca-n politică - nu-i bună, dar nu putem lăsa balanţa înclinată doar pe-o parte. O SOCIETATE INTELIGENTĂ vine cu soluţii - invenţii - argumentate ştiinţific. Nu doar cu critică STERILĂ! Răspundeţi-mi Dvs. această "poezie" cui serveşte, ce "emoţie artistică" stîrneşte în cititor? Ai văzut şi Dumneata. şi reacţiile care le-ai şters. Şterge-o şi pe-asta! Savin BADEA
http://reteaualiterara.ning.com/profiles/blogs/9-8-7-6-5-4-3-2-1-0-12-3-4-5-6?commentId=1971741%3AComment%3A591538&xg_source=msg_com_blogpost


Ai fost suspendat din reţeaua literară

Ne pare rău, Savin BADEA, dar nu poţi accesa reţeaua literară, deoarece ai fost suspendat. În cazul în care crezi că ai fost suspendat din greşeală, poţi să contactezi administratorul.


Aşa cum m-am aşteptat! - Mulţumesc pentru suspendare!... Nu pot convieţui într-o reţea de gaşcă, fără să mă dau cu gaşca. Eu am alte principii. Vă mulţumesc, totuşi, pentru temporara găzduire. Vă urez succes! La revedere, într-o altă viaţă! Savin BADEA
 
O lume romantica - Pentru voi suflete sensibile...

Asculta mai multe audio folk

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu