miercuri, 25 iulie 2012

PRIMESC PRIN e-MAIL...(18) O NESTEMATĂ... PE CARE MI-AM PERMIS S-O MAI ŞLEFUIESC O LEACĂ... Savin BADEA


Flag this message

Fw: Redirecţionat: Fw: DIASPORA...BLESTEMUL MEU

PRIETENA MEA DRAGA! ROGU-TE SPUNE CU SINCERITATE DE-TI PLACE POEZIA SI DACA TI SE PARE BUN TITLUL.DA-I  SI SOTULUI TAU SA CITEASCA ,FIINDCA MAI MULTE CAPETE AU MAI MULTE IDEI. M-AM INSCRIS PE UN  SITE CARE ,
PRIVESTE ROMANII DIN DIASPORA SI AS VREA SA-L TRIMIT.PUPICI,RITA SI MULTUMESC MULT

 ÎNAINTE...

BLESTEMUL MEU

 
,DRAGI ROMANI DE PRETUTINDENI,ORSIUNDE V-ATI AFLA,IMI PERMIT SA SIMT CA VOI,DESI SUNT IN TARA MEA.STIU CA NU VA E USOR,STIU CA NU VA ESTE BINE,STIU CA IUBITI ROMANESTE ,SUNTETI PATRIOTI CA MINE;NU-I USOR O STIM CU TOTI SA -TI IEI LUMEA-N CAP DEODAT',SI SA VORBESTI INTR-O LIMBA ,CUM NICI IN VIS N-AI VISAT. VA E DOR LA FIECARE SI DE PIATRA DE PE DRUM,VA E DOR DE FIRUL IERBII,SI DE AL CENUSII SCRUM...VA E DOR DE CIMITIRUL  CU AL SAU NEGRU PAMANT,UNDE-S INGROPATI PREA BUNII SI N-ATI AJUNS LA MORMANT.S-A STINS TATA,S-A DUS MAMA,N-ATI PUTUT SA-I MAI  VEDETI,ATI RAMAS CU-ATATEA DORURI..N-AVETI CUI SA LE SPUNETI.  S -A USCAT IN GLASTRA FLOAREA CEA DE DUS IN TINTIRIM,A IMBATRANIT STEJARUL CE MA TINE SA MA-NCHIN.  STAU CU OCHII ATINTITI INSPRE BUNUL DUMNEZEU,SI VORBESC NUMAI CU DOMNUL ..NU MA INTELEG NICI EU!!  OCHII MEI SUNT PLINI DE LACRIMI,NU STIU DOAMNE, CE SA PLANG?CA NU MA MAI CUNOSC FRATII,CA N-AM CHEIE LA OBLANC?CA NU POT DESCHIDE USA,CACI SUNT LACATE PE EA?! CE SA -NTREB INTAIASI DATA PE VECINA DE-A DREAPTA? UNDE SUNT MATA,CATELUL,CALUL VACA ,SAU MIOARA..AM PLECAT PRINTRE STRAINI,SI CRED CA AM GRESIT TARA...  SFINTE DOAMNE,FA-TI POMANA ,NU MAI POT PLECA 'NAPOI..O SA MA INTORC LA MINE,INTRE CAI SI INTRE BOI. VREAU SA MA MAI  SIMT ,ODATA  TANC LA TATA -N BATATURA ,CAND MANCAM MURE SI-AFINE SI ERAM NEGRU LA GURA;BEAM  LAPTE  NESTRECURAT,DE LA MAMA DIN GALEATA,SI MA INTINDEAM PE IARBA DE ROUA NEPERIATA. S-A PLECAT PAN' LA PAMANT MARUL CEL MAI RODITOR,IL PRIVESC SI MA CUTREMUR..NU-S AL NIMANUI FECIOR!! DOAMNE ,BRATELE INALT,SI GENUNCHII II INDOI, NU-MI MAI TREBUIE NIMICA,INSA IMI TREBUITI VOI. CE SA DAU,     SI  CE SA   VAND ,SA DAU CEASUL INAPOI..UNDE SA PETREC O SEARA ,DE CRACIUN ,CA-N SAT LA NOI? UNDE ESTE COZONACUL MIROSIND A SCORTISOARA? SI SARMALELE  DIN OALA DE PAMANT,CE-ACUM E GOALA..NU MAI FACE NIMENI PAINE ,IN CUPTORUL CEL CU PAIE ,..SE DARAM  -ACOPERISUL,SI INTRA  APA DE PLOAIE!! M-AM UMPLUT DE SUFERINTA SI DE DORUL UMILINTEI ,INSA TOT O SA MA VINDEC ,DAR CU LACRIMA CREDINTEI.     Maria-Rita

DUPĂ...

DOINĂ DE DOR
 
DRAGI ROMÂNI DE PRETUTINDENI, ORIUNDE V-AŢI AFLA,
ÎMI PERMIT SĂ SIMT CA ŢARA, DACĂ VIN ÎN ŢARA MEA…

ŞTIU CĂ NU VĂ ESTE LESNE, ŞTIU CA NU VĂ ESTE BINE,
ŞTIU CĂ IUBIŢI ROMÂNEŞTE, PATRIA, LA FEL CA MINE…

NU-I UŞOR, O ŞTIM CU TOŢII, SA-ŢI IEI LUMEA-N CAP DEODAT',
ŞI SĂ VORBEŞTI STRĂINEZA, CUM ÎN VIS NICI N-AI VISAT.

VĂ E DOR LA FIECARE ŞI DE PIATRA DE PE DRUM,
VĂ E DOR DE FIRUL IERBII ŞI DE AL CENUŞII SCRUM...

VĂ E DOR DE CIMITIRUL  CU-AL SĂU NEGRU TRIST PĂMÂNT,
UNDE-S ÎNGROPAŢI PREA-BUNII ŞI N-AŢI AJUNS LA MORMÂNT…

S-A STINS TATA, S-A DUS MAMA, N-AŢI PUTUT SĂ-I MAI  VEDEŢI
ŞI-AŢI RĂMAS CU-ATÂTEA DORURI.. CUI SĂ-I SPUI DE-ATÎTEA VIEŢI?… 

S-A USCAT PÎNĂ ŞI-N GLASTRĂ FLOAREA PENTRU ŢINTIRIM
ŞI-A ÎMBĂTRÂNIT STEJARUL CE-MI DĂ UMBRA CÎND MĂ-NCHIN…  

STAU CU OCHII CĂTRE STELE, ÎNSPRE BUNUL DUMNEZEU
ŞI VORBESC NUMAI CU DOMNUL ... GREU, SĂ MĂ-NŢELEG ŞI EU! –  

OCHII MEI SUNT PLINI DE LACRIMI, NU ŞTIU DOAMNE, CE SĂ PLÂNG?
CĂ NU MĂ MAI ŞTIU NICI FRAŢII ŞI N-AM CHEIA LA OBLÂNC,


CHEIA CE-MI DESCHIDE UŞA, NUMAI LACĂTE PE EA…
CE SĂ-NTREB, AŞA DE-O DATĂ, CÎND DAU DE VECINA MEA?

UNDE-MI SÎNT MÂŢA, CĂŢELUL, CALUL, VACA ŞI MIOARA…
AM PLECAT STRĂIN PRIN LUME ŞI-AM GREŞIT, PROBABIL, ŢARA?...  

SFINTE DOAMNE, FĂ-ŢI POMANĂ, NU MAI POT PLECA 'NAPOI,
SĂ MA INTORC LA MINE, IARĂŞI, ÎNTRE CAR ŞI ÎNTRE BOI:

VREAU SĂ MĂ MAI  SIMT, ODATĂ,  ŢÂNC LA TATA-N BĂTĂTURĂ, 
CÂND MÂNCAM MURE ŞI-AFINE, RĂMÎNÎND NEGRU LA GURĂ,

ŞI BEAM  LAPTELE SUB VACĂ, DE LA MAMA DIN GĂLEATĂ,
ŞI-APOI MĂ-NTINDEAM LA UMBRĂ ÎN OTAVA-NROURATĂ…

LA PĂMÂNT PLECAT STĂ MĂRUL, MĂRUL CEL MAI RODITOR -
ÎL PRIVESC ŞI MĂ CUTREMUR… NU-S AL NIMANUI FECIOR!

DOAMNE, BRAŢELE-S  ‘NĂLŢATE… ŞI GENUNCHII MI-I INDOI -
NU-MI MAI TREBUIE NIMICA, VREAU PĂRINŢII ÎNAPOI!...

CE SĂ DAU ŞI CE CEAS OARE SĂ-I FAC TIMPULUI CADOU?...
UNDE SĂ PETREC O SEARĂ, DE CRACIUN, CA-N SAT, DIN NOU?

UNDE-MI ESTE COZONACUL MIROSIND A SCORTISOARĂ?
ŞI SARMALELE  DIN OALA DE PĂMÂNT, ACUMA GOALĂ?...

NU MAI FACE NIMENI PÂINE, ÎN CUPTORUL ARS CU PAIE...
DĂRÂMAT E-ACOPERIŞUL, DE-I ÎN CAS' PUHOI DE PLOAIE…

M-AM UMPLUT DE DOR ŞI JALE, SUFĂR FRÎNT DE UMILINŢĂ,
ÎNSĂ TOT O SA MĂ VINDEC, VĂRSÎND LACRIMI, PRIN CREDINŢĂ.    

Maria-Rita

NOTA MEA: 
Dacă aş fi semnat eu, ar fi fost... PLAGIAT. Dacă aş fi semnat-o, totuşi, aş fi precizat că este o PRELUCRARE - o îmbunătăţire - dînd şi sursa. 
Savin BADEA

SUPLIMENT: DIN NOUL FOLCLOR: 

ziarulring.ro 25.07.2012
CE CATERINCA!:) 
IMNUL REFERENDUMULUI: 
 ,,Nu mi-e frica de Beau-Beau" (VIDEO)
http://admin.ziarulring.com/images/upload/cocktail/imnul-referendumului-nu-mie-frica-de-beau-beau-video-434x326.jpg

Indiferent de greutăţile prin care trec, românii îşi păstrează mereu simţul umorului. Publicat de Caţavencii, imnul Referendumului este o parodie după melodia ,,Nu mi-e frică de bau bau” şi se numeşte ,,Nu mi-e frică de Beau-Beau”.



,,Cînd poporul nu-i cuminte
Guvernanţii-n cap îi dau
Şi vor să-l înveţe minte
Stai că vine-acum Beau-Beau....

Oare câte conturi are
Cîţi bani şi-o fi tras Beau-Beau
Cîte case are oare
Cum o arăta Beau-Beau?
Hei, Hei, Hei....

Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi'e frica, nu mi'e frica de Beau-Beau
Nu mi'e frica de Beau-Beau

Unii spun că pe-a lui masă
Mii de sticle goale stau
Că de ţară nu-i mai pasă
Nu mi-e frică de Beau-Beau

Oare cîte stele are
Pe umerii lui Beau-Beau
La cîţi ne-a făcut dosare
Curiosul de Beau-Beau?
Hei, Hei, Hei....

Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica, nu mi-e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica, nu mi'e frica de Beau-Beau
Nu mi-e frica de Beau-Beau

Noi acum vă dăm de veste
Celor care v-aţi speriat
Că Beau-Beau e-o glumă proastă
Nici măcar n-a existat

Oare ce şanse mai are
Să ne sperie Beau-Beau
Ce ne mai opreşte oare
Să i-o spunem toţi pe şleau?

Hei, Hei, Hei....
Nu mi-e frică de Beau-Beau
Nu mi-e frică de Beau-Beau
Nu mi-e frică de Beau-Beau
Nu mi-e frică de Beau-Beau

Nu mi-e frică de Beau-Beau
Nu mi-e frică de Beau-Beau
Nu mi-e frică de Beau-Beau..."



Viermele si ciumpalacul

Dupa ani de suferinta
Si cu frica stransa-n oase,
Viermele si ciumpalacu
Au scos capul de prin case.
 
Profitand ca mult-hulitul
Ce se crede lup de mare,
A facut iarasi o gafa
Dand cu bata in salvare.
Si-ntr-o seara friguroasa
Plini de ura si de draci,
Au iesit sa protesteze
Mii de viermi si ciumpalaci.
De atunci in seara-aceea
Cu steagul si cu talanga,
Viermii si cu ciumpalacii
Nu cedeaza, o tin langa.
Opozitia exulta
Furioasa ca un leu,
Profitand ca ciumpalacii
Le-au pus mingea la fileu.
La Guvern vre-o patru zile
O tacere de mormant,
Stau ascunsi pe sub birouri
Si nu scot niciun cuvant.
Cand vazu ca bolovanii
Si cu focul s-au oprit,
Ala-micu-nvinse frica
Si s-a pus pe turuit.
- Fratilor, iubitilor
Viermilor si ciumpalaci,
Daca nu mai protestati
Va dam circ, va dam colaci.
Si daca ne intelegem
Eu degraba am plecat,
Sa transmit doleanta voastra
Prea-inteleptului pirat.
Cand vazu ca bate campii
Mai multi viermi si ciumpalaci,
Le-au urat zile putine
Si i-au dat la mii de draci.
N-apuca sa mai vorbeasca
De frica tacu chitic,
Cum tipau toti ciumpalacii
Se facuse si mai mic.
Dupa toata tevatura
Sunt si unii care rad,
La butoiul plin cu miere
Cica ei ar fi la rand.
Iar la Cotroceni, lumina
Palpaie ca lumanarea,
La ferestre, cucuvaia
Tipa: - Vreau si eu schimbarea!
Doar piratul plange-ntruna
Si da iama prin pahare,
Wischi-ul tare-i tine trena
Cand la cap, cand la picioare.
Suparat nevoie mare
Fiind invins fara apel,
Lupul fioros, mirare,
N-a ajuns decat un miel.
Asta este soarta celor
Ce se cred etern carmaci,
Cateodata ajung ‘hrana’
Pentru viermi si ciumpalaci.
Si macar de-ar intelege
Ca puterea da de dracul,
Cand isi dau frateste mana
Viermele si ciumpalacul.
Autor: Redactia Jurnalul.ro

 

Tara pe ulita

A-nceput de ieri sa cada
cite-un boc, acum a stat.
Piata s-a mai razbunat
pe guvern, dar tot gramada
-i pe-nserat.
 
Nu e Udrea, dar e bine –
si Baconschi-i foarte bun.
Ne-am mai linistit acum,
dar navalnic vuiet vine
de pe drum.
Sint studenti, sint si suporteri,
chiar si babe vezi scandind.
Bugetari, oameni de rind.
Sub pancarte vezi reporteri
injurind.
Ba se rascolesc si ciinii
maidanezi, si sar la ei.
Sus pe garduri sint femei.
Urla ca turbati batrinii,
parca-s zmei.
‘Ce-i pe drum atita gura?’
– ‘Nu-i nimic, niste spagari.
I-asupresc pe bugetari.
Ca sa fie dictatura,
pe cai mari.’
Unii-l iau pe Boc la stanga,
ca e sluga Celui Beat.
il trimit sa bea pisat:
‘Du-te, ba, si fa-te manga
la Palat!’
El degraba-n jur chiteste
alt ministru jos sa dea.
Dar de cine sa se ia?
De Elena nu-ndrazneste,
ca-i belea!
‘Uita-te la asta, frate,
cum se-agata el de post!
Nu e mic cit e de prost.
Si-a gasit sub cinci mandate
adapost!’
Au un nod in git piticii,
uite-asa, fara motiv.
Se simt vinovati fictiv.
Dar aici e mina fricii
de Betiv.
Pin’ la urma isi aduna
vitejia din chiloti:
‘Sintem un partid de hoti.
Nu ne-o smulge vijelia
chiar pe toti!’
Si tiris se-nfatiseaza
la piciorul Celui Chel.
E putin scapat pe el,
dar indura si braveaza,
copacel.
‘Vrei sa bei?’ – ‘Mersi, stapine,
nu-ndraznesc sa deranjez.
Multumesc, nici sa fumez.’
– ‘Ia un fum de-aici, batrine.
Ma distrez
.
Si apoi, nu-i asta viata?
Guvernarea merge snur.
Ce placeri sa-mi mai procur?
Ne doare pe noi de Piata
drept in cur.
Opozitia e moarta.
Demonstrantii-n strada gem.
Eu de oameni nu ma tem.
Vrea pulimea alta soarta?
Hai sa bem!’
Pare vesel Marinarul.
Dar in suflet – numai scrum.
‘Asta m-a lasat in drum.
ii dau una cu paharul.
Chiar acum.
Ce sa fac? Anticipate?
Si unde-l ingrop pe Boc?
Sau mai bine fac un joc?
Sa le comasam pe toate,
la un loc!’
Autor: Mihnea Columbeanu

Nu-i iertati!

O haita de borfasi, mecanic colorata,
Supusa ritualic aceluiasi consemn,
Indepartata crud de mama si de tata,
Ne-aduce existenta in sapa lor de lemn…
 
In fruntea ei, dementul, o javra ordinara
Care ne-a sechestrat si dreptul de-a vorbi,
Descreieratul care a semanat in Tara
Doar vrajba dintre noi, in dreptul de-a muri…
Nu ne-ati iertat niciunul, ne-ati pangarit pe toti,
Pe medici si pe dascali i-ati rastignit borand,
Adunatura oarba de venetici si hoti,
Fugiti, spre-a nu va prinde rabdarea explodand…

Ati umilit Ostasul, tacut, dar suveran,
Artistului i-ati pus bir pana si pe scena,
Justitia ati frant-o in ravne de maidan,
Pe nimeni n-ati crutat de jeg si anatema…
Ne mor copiii arsi, in leagane de ingeri,
Batranii tac si plang, in rezumate seci,
Guvernul ne dicteaza fatalele constrangeri,
E semn ca este vremea cu haita ta sa pleci…
Pe politisti i-ati dus mai jos de disperare,
Pe mame le-ati distrus in fondul lor suprem,
Ai pus guvernul tarii elenei la picioare
Si balele oranj in cale i se-astern…
Din lege ati facut cheremul poftei chioare,
Iar din legislativ, un jaf si-o mascarada,
Simtind pe os cutitul, nimic nu ne mai doare
Borfasi invesmantati in straie de parada…
Ne-ati asmutit pe toti in contra tuturora
Spre a va aduna voi, haita, tot mai strans,
Azi au sosit, istoric, secundele si ora
Sa va-aruncam din jilturi, sa ne oprim din plans…
Nu bogatia haitei, nici luxul sau huzurul,
Nu desfatarea oarba-a lichelelor ne doare,
Ci aroganta lor, cinismul si sperjurul
Jucat national far’ nicio remuscare
Nu contrarelativa (!) noastra saracie
Ne judeca speranta si viata ne-o apasa,
Ci starea ei impusa, de grava umilire,
Pe care-au strecurat-o in fiecare casa…
Pe-aceasta-adunatura de hoti si de lichele
Doar disperarea noastra o va putea opri,
Sa le-aruncam cinismul in lanturi si zabrele,
Starpiti-i fara mila, oriunde-i veti gasi…
Nu ii iertati nicicum, revolta sociala,
E tot ce ne-a ramas ca sansa de a fi,
Lasati blandetii voastre dreptul la rascoala
Si rasplatiti borfasii cu dreptul… de-a muri.
Autor: Costinel Petrache
SURSA FOLCLORULUI: LOZINCI.RO
Uite lume ce răi sunt oamenii aceştia care fac asemenea caricaturi şi trucaje ! Eu sunt foarte indignat, priviţi şi voi dacă este posibil aşa ceva !
http://baselandia.files.wordpress.com/2012/07/256.jpg?w=627&h=627

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu