marți, 3 august 2010

ISTORIA LUI DACĂ... (2)

UN ZIARIST INFORMAT STUDIAZĂ CEL PUŢIN TREI SURSE!

BIOGRAFIA LUI Traian BĂSECU - la ZIARE.COM


Traian Basescu este comandant de nava si om politic. Din decembrie 2004 indeplineste functia de presedinte al Romaniei. A fost reales in functie in urma alegerilor din decembrie 2009.
Nascut pe 4 noiembrie 1951, la Basarabi, in judetul Constanta, este casatorit cu Maria Basescu si impreuna au doua fete: Ioana si Elena. Mezina Elena a fost aleasa europarlamentar independent in iunie 2009.
Dupa caderea comunismului in Romania, Basescu a intrat in politica, devenind membru al Frontului Salvarii Nationale. Dupa dezmembrarea acestei formatiuni in 1992, acesta a devenit membru al PD.
A ocupat pe rand mai multe functii in administratia locala si centrala.
A fost primar al Capitalei in perioada 2000-2004, functie din care a demisionat cand a devenit presedinte.
Traian Basescu a fost si ministru al Transorturilor in  perioada 1991-1992 in doua Cabinete: Guvernul Petre Roman (2) si Guvernul Theodor Stolojan si apoi in perioada 1996-2000 in Guvernele Victor Ciorbea, Radu Vasile si Mugur Isarescu.
Dupa ce a fost ani de zile mana dreapta a lui Petre Roman in Partidul Democrat, l-a inlaturat pe acesta din functie si a preluat sefia PD, fiind presedinte al partidului in perioada mai 2001 decembrie 2004.
Presa a dezvaluit ca Traian Basescu ar fi fost racolat de Securitate in 1973, pe cand era elev al Institutului de Marina. Cu toate acestea, nu exista documente care sa demonstreze faptul ca a fost colaborator al Securitatii.

Studii

A absolvit in 1995 cursurile avansate de Management in Industria Transportului Maritim ale Academiei Norvegiene
In 1976 a absolvit Institutul de Marina "Mircea cel Batran", Facultatea de Navigatie, Sectia Comerciala

Activitatea profesionala

In 1989 a devenit director general al Inspectoratului pentru Navigatie Civila in cadrul Ministerului Transporturilor, in cabinetul Dascalescu, functie pe care a indeplinit-o pana la Revolutie.
Intre 1987 si 1989 a fost sef al Agentiei NAVROM din Anvers
In perioada 1981-1987 a fost capitan de cursa lunga, comandant al navelor: ARGES, CRISANA si BIRUINTA - nava amiral a flotei comerciale romane
In perioada 1976-1981 a fost ofiter maritim gradele III, II si I, pe nave de mare tonaj la NAVROM Constanta

Functii politice

Din decembrie 2004 este presedinte al Romaniei, reales in 2009
In perioada  2000 –  2004 a fost primar general al Municipiului Bucuresti, reales in iunie 2004
In perioada  1996–2000 a fost ministru al Transporturilor in guvernele Victor Ciorbea, Radu Vasile si Mugur Isarescu
In perioada 1996-2000 a fost deputat PD de Vaslui
Intre 1992–1996 a fost deputat, ales pe listele PD, si vicepresedintele Comisiei de Industrie si Servicii a Camerei Deputatilor
Intre 1991-1992 a fost ministru al Transporturilor in Guvernele Petre Roman 2 si Theodor Stolojan
In perioada 1990-1991 a fost subsecretar de stat - Seful Departamentului Transporturi Navale din Ministerul Transporturilor

Activitatea intr-un partid politic

Intre 2001 si decembrie 2004 a fost presedintele Partidului Democrat
In perioada 2003- decembrie 2004 a fost co-presedinte al Aliantei D.A.
In perioada 2000–2001 a fost presedinte al Organizatiei Partidului Democrat a Municipiului Bucuresti

Lider al Partidului Democrat

Partidul Democrat a obtinut o performanta modesta la alegerile din 2000, la jumatatea celei din 1996. Totusi, partidul s-a calificat in parlament pe pozitia a treia, inaintea fostilor sai parteneri liberali. Un esec usturator a inregistrat insa liderul PD in competitia prezidentiala, Petre Roman reusind sa atraga abia 3% dintre votanti. 
In aceste conditii, o schimbare la varful partidului era iminenta. Victoria in alegerile pentru Primaria Capitalei il legitima pe Traian Basescu drept cel mai popular personaj al Partidului Democrat.
In mai 2001, cu 653 de voturi, de doua ori mai multe decat cele obtinute de Petre Roman, Traian Basescu a devenit noul presedinte al PD, al doilea de la infiintarea partidului. 
A urmat o perioada relativ incerta, in care partidul a inregistrat numeroase dezertari. Multi dintre cei nemultumiti de schimbarea produsa au parasit partidul, in principal in favoarea PSD. S-a ajuns astfel la situatia exceptionala ca, la Senat, PD sa nu mai aiba grup parlamentar.

Ministru al Transporturilor

Fost comandant de nava, Traian Basescu a fost ministru al Transporturilor in cinci guverne, astfel:
-     aprilie - octombrie 1991 in Guvernul Petre Roman 2;
-    octombrie 1991 – noiembrie 1992, in Guvernul Theodor Stolojan;
-    decembrie 1996 – februarie 1998, in Guvernul Victor Ciorbea, remaniat
-    aprilie 1998 - decembrie 1999, in Guvernul Radu Vasile;
-    decembrie 1999 - iunie 2000, in Guvernul Mugur Isarescu
Mai ales in ultimele trei mandate, Traian Basescu s-a ocupat de reabilitarea drumurilor nationale si expres ai a introdus celebra taxa de drum, din care sa se acumuleze bani la buget pentru infrastructura. Pentru a arata romanilor ce s-a ales de acesti bani, a împânzit tara cu plăcuţe inscripţionate cu „Aici sunt banii dumneavoastră”.
Tot in perioada cand era ministru a declarat in repetate randuri ca Romania nu are nevoie de autostrazi, ajung drumurile nationale. 

Dosarul Flota

Traian Basescu, in calitate de ministru al Transporturilor, a devenit protagonistul dosarului "Flota". Acesta a fost deschis  in 2003 si are ca obiect stabilirea modului in care CNM Petromin a fost prejudiciata prin vanzarea, in perioada aprilie 1991-august 2000, a 16 nave, in special mineraliere de mare capacitate.
In dosarul "Flota", instrumentat de Directia Nationala Anticoruptie, au fost cercetati trei fosti ministri ai Transporturilor, Traian Basescu, Aurel Novac, Paul Teodoru, precum si alte persoane care au fost implicate in vanzarea unor nave din flota romana.
Basescu a fost acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual, uz de fals, bancruta frauduloasa, spalare de bani, inselaciune si delapidare.
Dupa o succesiune de amanari si schimbari de locuri de judecata,instanta suprema a inceput in 2005 judecarea procesului. De la primul termen s-au luat in discutie problema imunitatii prezidentiale a inculpatului Traian Basescu. Judecatorii au decis ca dosarul sa fie retrimis la PNA pentru reluarea anchetei.
Ulterior Parchetul National Anticoruptie (redenumit in 2006 Directia Nationala Anticoruptie) a solicitat o noua expertiza contabila a prejudiciului. Noua expertiza contabila, finalizata in septembrie 2007, a stabilit ca prejudiciul, stabilit initial de prima expertiza la 275 de milioane de euro, este inexistent (zero).
Astfel, infractiunile pentru care au fost deferiti justitiei Traian Basescu-in calitate de fost ministru al Transporturilor- si alti doi fosti sefi ai acestui minister, Aurel Novac si Paul Teodoru, devin lipsite de continut juridic fara existenta vreunui prejudiciu.

Primar al Capitalei

La alegerile locale din 2000, Traian Basescu a castigat mandatul de primar al Capitalei in turul doi, la 18 iunie, intrunind 50,69% din voturi.
In cei patru ani la primarie s-a remarcat prin programul de sterilizare si eutanasiere a cainilor vagabonzi si prin daramarea chioscurilor si teraselor ilegal construite, care impanzisera strazile si parcurile Bucurestiului.
Tot in mandatul de la primarie, Traian Basescu se poate lauda ca a realizat linia de metrou usor 41, reabilitarea liniei 35, contorizarea apartamentelor, modernizarea punctelor termice, iluminatul public, proiectul centrului istoric, staţia de epurare. 
Proiectul Pasajului Basarab la care se lucreaza inca este tot o idee de a lui Basescu, pusa in practica de succesorul sau la primarie, Adriean Videanu.
A fost ales primar si pentru al doilea mandat, candidand din partea Aliantei D.A. PNL-PD, in cadrul primului tur al alegerilor locale din 6 iunie 2004, cu un procent de 54,9%, insa a renuntat la mandat in decembrie 2004 cand a devenit presedintele Romaniei.

Presedintele surpriza

In toamna lui 2004, toate sondajele il dadeau drept castigator in alegerile prezidentiale pe candidatul Aliantei PSD+PC, Adrian Nastase, prim-ministru la acea data.
Dupa primul tur de scrutin, Nastase obtinuse 40,9% din sufragii, iar Traian Basescu, din partea Aliantei Dreptate si Adevar (PNL-PD) 33% din voturi.
In perioada dintre cele doua tururi de scrutin, Basescu a lansat grave acuzatii de frauda electorala.
In mod surprinzator, in al doilea tur a reusit sa obtina cele mai multe voturi (51,2%) si sa iasa presedinte. 
Traian Basescu a depus juramantul si a devenit oficial presedintele Romaniei pe 21 decembrie 2004.

Primul presedinte suspendat

Ca presedinte, Traian Basescu a actionat intr-un mod care a starnit nemultumirea intregii clase politice, mai putin a partidului din care provenea: PD (devenit ulterior PD-L)
In primul rand, colaborarea cu premierul Calin Popescu Tariceanu, aliatul sau din alegeri a devenit extrem de dificila dupa ce acesta din urma a refuzat sa isi dea demisia in vara lui 2005 pentru a provoca alegeri anticipate.
Dupa mai multe episoade conflictuale intre cei doi sef de stat, respectiv Executiv, Calin Popescu Tariceanu a scos PD de la guvernare in aprilie 2007, formand un Cabinet alaturi de UDMR, sprijinit netransparent de PSD in Parlament.
Pe 18 ianuarie 2007 PSD a initiat o actiune pentru suspendarea presedintelui Basescu, pentru incalcari ale Constitutiei.
Pe 21 martie 2007, raportul elaborat de comisia de ancheta din Parlament a stabilit ca Traian Basescu „a incalcat Constitutia si este implicat in fapte de natura penala”.
Curtea Constitutionala constata, cu majoritate de voturi, ca propunerea de suspendare din functie a presedintelui Traian Basescu „se refera la acte si fapte de incalcare a Constitutiei, savarsite in exercitiul mandatului care, prin continutul si consecintele lor, nu pot fi calificate drept incalcari grave, de natura sa determine suspendarea din functie a Presedintelui Romaniei, in sensul prevederilor art.95 alin.(1) din Constitutie” si a dat aviz negativ la propunerea de suspendare.
Cu toate acestea, pe 19 aprilie 2007, Parlamentul reunit a decis suspendarea lui Basescu, cu 322 voturi pentru, 108 impotriva, si 10 abtineri. Suspendarea a devenit efectiva in 20 aprilie 2007, dupa ce Curtea Constitutionala a luat act de decizia Parlamentului Romaniei. Astfel, Traian Basescu a devenit primul presedinte suspendat al Romaniei.Locul sau la Cotroceni a fost luat pentru o perioada de 30 de zile de al doilea om in stat, presedintele Senatului, Nicolae Vacaroiu de la PSD.
Ca urmare a referendumului din 19 mai 2007 suspendarea presedintelui a incetat, acesta fiind reconfirmat in functie cu 74,48%.

Demisia in 5 minute

Cu doua zile inainte de a fi suspendat din functie, presedintele Traian Basescu a promis intr-o declaratie de presa transmisa in direct la TV ca va demisiona „in cinci minute” daca Parlamentul il va suspenda.
Dupa ce Curtea Constitutionala a validat suspendarea, Traian Basescu a declarat ca s-a razgandit si nu a demisionat, ceea ce ar fi dus la alegeri anticipate.
Explicatia sa a fost ca „o demisie ar fi accentuat criza politica pana in iulie-august” si ca "se pregatea o lege care sa-mi interzica sa mai candidez".

„Tiganca imputita” si „armeanul competent”

Slobod la gura, Traian Basescu a fost acuzat in mai multe randuri de discriminare.
In ziua referendumului de suspendare, aflat la cumparaturi impreuna cu sotia sa, Basescu a fost enervat de intrebarile unei ziariste de la Antena1, careia i s-a adresat cu apelativul „pasarica”. S-a infuriat, i-a luat telefonul si s-a suit in masina, unde telefonul a inregistrat in continuare discutia cu sotia sa, in care presedintele se referea la reporterita numind-o „tiganca imputita”.
Dupa ce Administratia Prezidentiala a inapoiat telefonul, incidentul a fost larg mediatizat si au existat reactii de dezaprobare din partea mass-media si a societatii civile. Traian Basescu si-a cerut scuze ulterior printr-un purtator de cuvant.
In alt incident, Traian Basescu a facut o gluma nefericita legata de originile armene ale chirurgului care l-a operat la glanda tiroida. „Am vazut si un armean bun, un armean competent”, a spus presedintele.
Totusi, Consiliul pentru Combaterea Discriminarii l-a sanctionat pe Traian Basescu numai cu avertisment. 

Guvernul de vis

In decembrie 2008, odata cu formarea Guvernului Emil Boc, presedintele Basescu a laudat compromisul politic intre PSD si PD-L si a dat asigurari ca alianta celor doua partide este in interesul public.
El le-a multumit atat PSD-istilor, cat si PD-L-istilor ca, dupa patru ani de regrete, au reusit sa-i implineasca visul: „In sfarsit, imi vad visul cu ochii: un guvern desemnat de o ampla majoritate parlamentara”.
Basescu i-a laudat ca au trecut peste disputele istorice care i-au despartit din 1992 si s-au asezat la masa negocierilor, in ciuda dificultatilor unui astfel de demers: „Am convingerea ca n-a fost un compromis usor. A fost insa un compromis care nu compromite. Acest guvern este, probabil, cel mai puternic guvern de dupa revolutie”.
Dupa aceste elogii aduse Cabinetului lui Emil Boc, seful statului a simtit nevoia sa infiereze din nou, explicit, fosta guvernare liberala: „Am mai instalat un guvern in 2004 si am crezut ca este un guvern al Romaniei, dar a fost unul al lui Fenechiu, al lui Patriciu sau mai stiu eu al cui”. In comparatie cu acestia, ministrii actuali sunt, in opinia presedintelui, niste patrioti adevarati: „Ma bucur ca este 100% un guvern al Romaniei.
Lucrurile s-au schimbat insa rapid si, in octombrie 2009, PSD a iesit de la guvernare. 

O noua candidatura

Traian Basescu a refuzat sa declare daca va mai candida pentru un nou mandat de presedinte pana in octombrie 2009. Cand era intrebat despre candidatura, o conditiona mereu de evolutia tarii aflate intr-o grava criza economica.
Pe 3 octombrie 2009, Basescu a confirmat in sfarsit ca va candida pentru un nou mandat la Cotroceni. Anuntul a fost facut in mod surprinzator, la o petrecere campeneasca din Sannicolau Mare, in judetul Timis.
Daca pana acum, seful statului a refuzat sa raspunda concret la intrebarile legate de candidatura, fie ca se afla in mijlocul oamenilor, fie ca se afla la emisiuni televizate, de aceasta data, intr-un gest aparent spontan, Traian Basescu a confirmat ceea ce, de altfel, se stia.
"Nu doream sa anunt astfel candidatura, dar voi candida", a spus Traian Basescu.
"Aici, la Sannicolau, va doresc o dupa-amiaza placuta si voi reveni la Sannicolau Mare pentru ca de acum Sannicolau Mare pentru mine a devenit un loc important, locul in care presedintele in functie anunta ca va mai candida pentru un mandat", a spus Basescu.
Seful statului a afirmat ca a facut anuntul la targul de produse traditionale din Sannicolau Mare pentru ca a fost emotionat de numarul mare de oameni care ii cereau acest lucru.
Anuntul a venit la mai putin de 24 de ore dupa ce liderul social-democrat Mircea Geoana, principalul contracandidat, s-a lansat in cursa pentru prezidentiale si la cateva ore diferenta de lansarea candidaturii lui Gigi Becali.

Din nou presedinte 

Dupa turul 2 al alegerilor prezidentiale din 6 decembrie 2009, Traian Basescu si-a mentinut functia de sef de stat. Rezultatul a fost insa foarte strans. Basescu a fost votat de 50,33% dintre alegatori, in timp ce Mircea Geoana de la PSD a primit 49,66% din sufragii, potrivit rezultatelor finale anuntate de BEC.
Rezultatele oficiale de la BEC au intors estimarile institutelor de cercetare. Potrivit exit-pollurilor, Mircea Geoana ar fi obtinut circa 51%, iar Traian Basescu in jur de 49% din voturile alegatorilor. Un singur institut, insa, il dadea castigator pe Basescu, cu 50,4% din voturi.
Traian Basescu nu a crezut insa rezultatele exit-pollurilor si si-a proclamat victoria inca din seara de 6 decembrie, in ciuda faptului ca acelasi lucru l-a facut si contracandidatul sau, favoritul sondajelor. 
Mircea Geoana si PSD au contestat la Curtea Constitutionala rezultatul alegerilor, acuzand fraude electorale. Insa CCR a decis ca alegerile sunt valide si l-a declarat castigator pe Basescu.

Academician sau nu?

Traian Basescu a devenit incepand din 11 martie 2010 membru de onoare al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania.
Conducerea Academiei a explicat ca i-a acordat titlul presedintelui pentru ca le-a dat un sediu.
O zi mai tarziu, pe 12 martie, presedintele Traian Basescu a anuntat ca nu va accepta sa fie membru de onoare al Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania.
"Cu privire la propunerea Academiei Oamenilor de Stiinta din Romania ca presedintele Traian Basescu sa devina membru de onoare, Administratia Prezidentiala precizeaza ca initiativa nu a primit acordul Presedintelui sau al institutiei prezidentiale", informeaza un comunicat al presedintiei.
Traian Basescu considera ca acordarea unui sediu si promulgarea unei legi sunt obligatii de serviciu care nu trebuie rasplatite cu titluri academice. 

Viata personala

Traian Basescu este casatorit cu Maria Basescu si impreuna au doua fete: Ioana si Elena.
Maria Basescu este o prezenta discreta, ea aparand rar alaturi de presedinte in vizitele prin tara, la hypermarket sau in vacanta pe litoral sau in Bucovina la parintii ei. Singura nu merge decat rareori, in special la diverse evenimente hipice.
Maria Basescu este casnica.Intr-un interviu acordat in 1995, Maria Basescu a povestit singuratatea resimtita in lungile absente ale sotului.
„Am stat foarte mult singura. E adevarat, la inceput am incercat sa dau fetita la cresa, dar nu se adapta. Era mereu bolnava si nu manca. Asa ca am ramas acasa. Singura. Sotul meu pleca mereu pe mare. Imi amintesc cum, chiar la inceputul casniciei noastre, a fost nevoit sa plece pentru trei luni pe mare. Si eu plangeam, iar o vecina mi-a spus: "Taci tu, al meu e plecat de sase luni si nu stiu cand se intoarce." Asta a fost. Ma sunau si-mi spuneau: "Sotul dv. a trebuit sa plece. Dar fiti linistita, nu pentru mult timp, pentru doua saptamani." Parca asta era putin. Doua saptamani si cu doua saptamani, se aduna”, a declarat Maria Basescu atunci.
Maria Basescu a relatat atunci si activitatea sa cotidiana de sotie de deputat. „In fiecare zi ma scol la ora sapte pentru a pregati cafeaua sotului meu. Apoi pregatesc micul dejun si plec la piata. Cand ma intorc, gatesc. Eu gatesc in fiecare zi, pentru ca sotul meu nu mananca de doua ori acelasi fel de mancare si, apoi mai sunt si fetele: una vrea supa, alta ciorba si tot asa. Pe urma masa de pranz si atunci chiar e o nebunie. Fata cea mica vine de la scoala, cea mare pleaca la scoala, cateodata vine si sotul sa manance.
Dupa-amiaza fac curat. Vedeti si dumneavoastra, casa asta e prea mare numai pentru mine. Sunt si trei dormitoare sus... in fiecare zi trebuie sa fac curat. Mai trebuie sa-l scot si pe Dick la plimbare... Seara ma uit la Actualitati. Macar vad ce se spune despre sotul meu sau despre partid. In plus, in unele zile spal, iar in altele calc. E foarte multa treaba.”

Succesurile Elenei

Daca Maria Basescu e oaza de liniste a familiei, nu acelasi lucru se poate spune despre fetele presedintelui. Mezina Elena i-a cauzat tatalui cateva probleme de imagine din cauza frecventelor greseli gramaticale, relatiilor cu diversi tineri si dorintei de a intra in politica.
„Poti sa ai si esecuri, poti sa ai si succesuri... pot sa fie oameni care nu vor sa vorbesc cu tine”, si-a exteriorizat o data Elena gandurile intr-o sincera declaratie de presa.
 Greselile gramaticale au facut deliciul presei. Traian Basescu a tinut sa ii ia apararea fiicei sale si a criticat „campania pe care greii presei, adevarati barbati, au declansat-o de mai bine de o luna impotriva unui copil, fie el si al presedintelui
 In martie 2009, Elena Basescu a demisionat din PD-L, ca urmare a unei campanii de presa in care tatal sau era acuzat de nepotism pentru ca si-ar fi impus fiica pe listele pentru europarlamentare.  
Odata cu demisia din PD-L, Elena Basescu si-a anuntat si intentia de a candida independent la alegerile europarlamentare din iunie 2009.  
A facut campanie in toata tara sub sloganul "EBA ia atitudine" si a reusit sa obtina 4,22% din voturi. Chiar in noaptea de dupa alegeri fiica mai mica a presedintelui tariii a revenit in partidul care a lansat-o, PD-L.  
Traian Basescu s-a bucurat de victoria mezinei, iar colegii democrat-liberali au reprimit-o cu aplauze.  In momentul prezentarii exit-polului, presedintele Basescu a tinut sa-si imbratiseze fiica si sa spuna presei ca nu a ajutat-o cu nimic in campanie. 
Elena Basescu a explicat in martie 2009, intr-un interviu pentru Antena 1, relatia pe care o are cu tatal sau. 
Fiica cea mica a presedintelui a sustinut ca tatal ei a sfatuit-o si la alegerile locale si la cele parlamentare sa nu candideze si acelasi lucru i l-a spus si in legatura cu alegerile europarlamentare, asadar decizia a fost doar a ei. Mai mult, Elena Basescu sustine ca presedintele a aflat din presa de candidatura sa. 
"Despre candidatura mea la europarlamentare, tatal meu a aflat din presa. El chiar m-a sfatuit dinainte sa mai astept, dar eu am ales politica pentru ca imi place politica. Am notorietate, dar acest lucru nu este suficient, trebuie ambitie si determinare pentru politica si vreau sa stiti ca nu ma consider o persoana frumoasa, ma consider o persoana simpatica si ingrijita", a spus mezina familiei Basescu. 

Apartamentul Ioanei

Fiica cea mare a presedintelui, Ioana, nu s-a implicat in politica, ea tinand prima pagina a ziarelor doar datorita diverselor relatii amoroase, inclusiv mariajul ratat cu Bodo, solistul formatiei Proconsul. Dupa ce a divortat, Ioana a revenit la numele de Basescu.
A fost insa si Ioana implicata intr-un  scandal referitor la modul in care si-a achizitionat un apartament de peste jumatate de milion de euro.
In aprilie 2009, o sesizare privind-o pe fiica cea mare a presedintelui a fost depusa la DNA. Conform acestei sesizari, Ioana Basescu nu a avut venituri suficiente pentru achizitia apartamentului din Baneasa, din complexul rezidential al lui Puiu Popoviciu.
Conform autorului reclamatiei, abia dupa ce fiicei celei mari a presedintelui Basescu i s-a cerut (la Realitatea TV, de catre Sorin Rosca Stanescu) sa-si faca publice declaratiile de venit, Ioana si le-a depus la Fisc.
Este vorba de mai multe declaratii, aferente sumelor castigate in ultimii ani, depuse toate in aceeasi zi.
In plangerea inaintata DNA nu se pomenesc sumele castigate de fiica presedintelui, insa presa a aflat ca acestea se invart abia la cateva mii de auro anual, nicidecum la zeci de mii de euro pe an, timp de mai multi ani, ca sa poata acoperi cheltuiala cu achizitia apartamentului din Baneasa.

Fratele si armele

In august 2009, fratele lui Traian Basescu, Mircea, a fost descoperit in actionariatul unei firme care intentiona sa intre pe piata interna si internationala a afacerilor de armament. Traian Basescu sustine ca nu era la curent cu actiunile fratelui sau.
Presedintele Basescu a spus ca “este regretabil” faptul ca fratele sau a fost implicat intr-o astfel de firma si i-a cerut sa iasa din actionariatul ei, ceea ce s-a si intamplat imediat.
Mircea Basescu s-a asociat in Desico, firma de consultanta in domeniul apararii, cu fosti sefi din industria autohtona de aparare, dar si cu reprezentanti ai unor mari companii americane din industria de armament si tehnica militara, unde activeaza în prezent chiar fosti înalti ofiteri NATO si US Army.
“Daca frate-miu mai intra intr-o firma dubioasa, cred ca pot sa nu mai candidez”, a spus presedintele roman pe jumatate ironic, pe jumatate suparat, dupa ce presa a dat publicitatii noile preocupari ale fratelui sau. Cand Traian Basescu a devenit presedinte, la sfarsitul anului 2004, cei doi frati Basescu aveau o firma de inghetata. Intre timp insa fratele presedintelui a fost cooptat si in alte afaceri. 

Operatia de la Viena

In mai 2006, Traian Basescu a fost operat de hernie de disc, dar nu in Romania, ci intr-o clinica din Austria. Internat initial la Spitalul Elias din Bucuresti, seful statului a fugit intr-o noapte in strainatate.
Traian Basescu a luat aceasta decizie, la indicatia ministrului sanatatii, Eugen Nicolaescu.
Basescu a ales Spitalul Universitar din Viena, unul dintre cele mai renumite din Europa, pentru interventiile de genul celei la care a fost supus presedintele.
Sorin Oprescu, directorul Spitalului Elias, si seful primei echipe de medici care ar fi trebuit sa-l opereze pe seful statului, sustine ca interventia se putea face si in tara. Oprescu a declarat inca de la inceput ca s-a consultat cu specialistii din Austria.
Gestul pacientului Traian Basescu a generat polemici: intre specialistii care au spus ca seful statului putea fi operat in Romania si cei care sustineau contrariul; intre ministrul Sanatatii si cadrele medicale al caror profesionalism a fost pus la indoiala, si chiar in randul opiniei publice care nu are bani sa se trateze altundeva decat in sistemul sanitar romanesc.

Sursa: ziare.com  http://www.ziare.com/basescu/biografie

ALTĂ SURSĂ: life in plastic is fantastic

- Cartea de vizita a lui Traian Basescu
 
1. TRAIAN BASESCU 

a fost racolat de Securitate in 1973, pe cand era elev al Institutului de Marina intocmindu-i-se dosarul personal nr. 3990/09-11-1973
Pana la terminarea studiilor in 1976 a fost colaborator al lucratorilor din Directia a IV- a de Contrainformatii Militare. (A nu se confunda cu Directia a III-a de Contraspionaj! )
In aceasta calitate elevul militar BASESCU TRAIAN avea obligatia sa informeze organele de Securitate despre modul in care se desfasurau activitatile specifice in Institut, despre comportamentul si atitudinea colegilor si ale cadrelor didactice atat in cadrul activitatilor specifice, cat si in particular.
La terminarea studiilor, Directia a IV- a de Contrainformatii Militare a incetat legatura cu colaboratorul BASESCU TRAIAN , dosarul personal al acestuia fiind transferat la Inspectoratul Judetean Constanta al Ministerului de Interne, Departamentul Securitatii Statului, cu adresa nr. 00151392/29-09-1976.
Dupa absolvirea Institutului de Marina, TRAIAN BASESCU este incadrat ca ofiter la Intreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM Constanta.
In aceasta calitate TRAIAN BASESCU este preluat ca informator - sursa de catre lucratorii Biroului de Securitate Port Constanta condus la acea vreme de ofiterul Dumitru Nicusor.
De folosirea ofiterului de marina TRAIAN BASESCU s-a ocupat direct locotenentul major de Securitate Mihai Avramides care organiza contacte cu acesta inainte de plecarea in cursa si la intoarcere. La aceste intalniri participa de regula si seful lui Avramides, Dumitru Nicusor, care insa se intalniea si separat cu TRAIAN BASESCU.
In calitatea sa de ofiter de marina, TRAIAN BASESCU dadea informatii cu privire la starea de spirit a echipajului, temele de discutie abordate de membrii echipajului, activitatile si contactele pe care membrii echipajului le aveau in porturi, in timpul escalelor, activitati de contrabanda si specula, dar si despre eventuale aprecieri sau comentarii facute de membrii echipajului cu privire la conducerea superioara de partid si de stat.
De mentionat faptul ca desi in acea perioada era valabil ordinul conform caruia membrilor PCR nu li se puteau lua informatii scrise, locotenentul major Avramides, care avea o experienta redusa in munca de Securitate, el provenind din sistemul penitenciarelor, a cerut si a obtinut de la informatorul TRAIAN BASESCU mai multe note scrise pe care le-a depus la dosarul acestuia, nr 3990/1973.
In jurul anului 1980, Mihai Avramides s-a intors, la cerere, la Directia Penitenciarelor.


Dupa plecarea lui Avramides din cadrul Biroului de Securitate Port Constanta , TRAIAN BASESCU a continuat sa fie prelucrat informativ de ofiterii Rosioru Ioan si Deacu Constantin, tot sub coordonarea sefului biroului, Dumitru Nicusor.
Dumitru Nicusor a trecut dupa 1989 in SRI, ajungand General, sef al Sectiei SRI - Constanta si apoi seful Centrului Operativ Zonal Dobrogea.
TRAIAN BASESCU a sustinut in 1981 examenul de Comandant, care a fost o simpla formalitate, a durat numai 5 minute, dupa care a primit comanda navei Arges.
In acea perioada era de notorietate in randul colegilor sai sustinerea de care acesta se bucura.
In jurul anului 1984 informatorul TRAIAN BASESCU a fost trecut in reteaua Centrului de Informatii Externe din Departamentul Securitatii Statului unde a lucrat cu ofiterul Silvian Ionescu din cadrul Directiei I.
In 1987 TRAIAN BASESCU este numit sef al Agentiei Economice NAVROM din Anvers, Belgia, unde isi desfasoara activitatea sub directa coordonare a lui Silvian Ionescu care conducea la acea data Serviciul I (Belgia-Olanda-Luxemburg) din Directia I a CIE.
In aceasta perioada TRAIAN BASESCU a transmis preponderent informatii de inters economic cu privire la activitatile din porturile maritime Anvers si Roterdam,
dar si informatii cu privire la echipajele navelor care acostau in aceste porturi, precum si informatii despre membrii personalului diplomatic roman din tarile respective.
In vara anului 1988, TRAIAN BASESCU a fost retras temporar de la Anvers pentru a participa la un instructaj care a durat doua luni si s-a desfasurat la Scoala de ofiteri MI de la Baneasa.
In 22 decembrie 1989, ofiterul de Securitate Silvian Ionescu, cel care l-a avut in subordine pe TRAIAN BASESCU, s-a infiltrat printre revolutionarii din fata Comitetului Central, a intrat in anturajul lui Dan Iosif si ulterior al lui Gelu Voican Voiculescu si in ianuarie 1990 a fost numit Secretar Executiv al FSN.
La inceputul anului 1989 in ascensiunea profesionala a lui TRAIAN BASESCU intervine o sincopa.
Pe 8-03-1989 este rechemat in tara , fiind acuzat de nereguli grave in administrarea fondurilor NAVROM.
TRAIAN BASESCU a fost sanctionat pentru ca a autorizat, fara aprobarea NAVROM Constanta, o plata suplimentara de 300.000 de franci belgieni pentru lucrarile de reparatii efectuate la nava Zimnicea in ianuarie 1989. Sanctiunea primita s-a datorat, mai ales, faptului ca TRAIAN BASESCU a decis ca lucrarile de reparatii sa fie executate de Santierul Naval Belliard din portul Anvers, desi existau oferte de executie a lucrarilor, mult mai ieftine, din partea altor santiere navale din acelasi port.
In perioada ianuarie-martie 1989 TRAIAN BASESCU a trimis numeroase note informative si rapoarte in tara incercand sa-si justifice deciziile, dar si lansand acuze grave si neintemeiate la adresa Comandantului navei Zimnicea.
Datorita gravitatii exceptionale a faptelor de care a fost acuzat, tinand cont de legislatia din acea vreme, numai sustinerea din partea Securitatii poate explica faptul ca TRAIAN BASESCU a fost sanctionat doar administrativ, si nu a suportat si rigorile legii. El a fost chiar mentinut ca angajat al NAVROM Constanta, fara sa mai primeasca insa nici o insarcinare pana la Revolutie.
Imedi at dupa Revolutie, TRAIAN BASESCU a fost numit Director General al Inspectoratului de Stat al Navigaţiei Civile din Ministerul Transporturilor.
Pentru a obtine aceasta functie foarte importanta, TRAIAN BASESCU s-a bucurat de recomandarea si sustinerea secretarului executiv al FSN Silvian Ionescu, dar si ale vechiului sau prieten, Calin Marinescu, zis Shogunul, pe atunci Presedinte al CFSN Constanta.


2. ADMINISTRATORUL


In cei 15 ani care au trecut de la Revolutie , TRAIAN BASESCU a ocupat in permanenta functii administrative, cu o singura exceptie, perioada 1993-1996.
In tot acest timp TRAIAN BASESCU a reusit sa isi creeze o imagine de om gospodar, de bun administrator, folosindu-si exclusiv calitatile de comunicator si de manipulator al opiniei publice pentru ca rezultatele efective obtinute de TRAIAN BASESCU in administratie sunt dezastruoase.
Perioada am prezentat-o mai sus, iar in continuare vom prezenta o sinteza a activitatii lui TRAIAN BASESCU in functii administrative, care demonstreaza, ca episodul din CV-ul sau, nu a fost un simplu accident.
Imediat dupa Revolutie TRAIAN BASESCU a urcat rapid in functie de la Director in Minister, la Subsecretar de stat si de la inceputul anului 1991, la Ministru al Transporturilor.
In acesti trei ani 1990-1992, TRAIAN BASESCU a ignorat complet problemele reale din transporturile romanesti si anume starea proasta a drumurilor (nici un kilometru de sosea nu a fost modernizata in acesti trei ani), diminuarea alarmanta a traficului de persoane si marfuri pe CFR, concomitent cu scumpirea exagerata a acesui tip de transport, starea deplorabila a flotilei TAROM ( exceptie facand cele doua aeronave Airbus cumparate de Petre Roman, intr-o afacere din care s-a incasat un comision de 1,3 milioane dolari).
Dar aceasta perioada va ramane in memoria colectiva ca perioada in care a disparut mai mult de jumatate din flota maritima a Romaniei, cealalta parte disparand si ea in a doua perioada de ministeriat al lui TRAIAN BASESCU, cu aportul determinant al FPS-ului condus de Sorin Dimitriu si Radu Sarbu.
Disparitia flotei romane a insemnat una dintre cele mai oneroase afaceri de dupa Revolutie care s-a soldat cu pierderi de sute de milioane de dolari pentru statul roman, dar si cu castiguri pe masura pentru cei implicati direct.
Alaturi de TRAIAN BASESCU au fost inculpate alte 80 de persoane, printre care alti doi fosti Ministri ai Transporturilor, Radu Sarbu fostul Presedinte al FPS, etc.
Dintre toti acestia numai TRAIAN BASESCU refuza sa se prezinte in fata justitiei, tocmai pentru ca stie ca, desi nu a semnat nici un act pentru vanzarea vreunei nave, el este cel care a orchestrat toata aceasta uriasa operatiune care a dus la disparitia efectiva a flotei romane.
Tot TRAIAN BASESCU este cel care a creat la inceputul anului 1990 o vasta retea alcatuita din inalti functionari din Ministerul Transportului in fruntea carora s-a aflat bunul sau prieten Calin Marinescu (Shogunul), dar si din firme romanesti si mai ales straine care au obtinut sute de milioane de dolari din exploatarea si valorificarea flotei romane.
Una dintre cele mai cunoscute componente ale acestei uriase operatiuni de spoliere a avutiei nationale a fost afacerea Petromin- Klaveness (Norvegia) prin care 18 dintre cele mai moderne nave romanesti au fost facute practic cadou firmei norvegiene care la data semnarii contractului cu Petromin, era in pragul falimentului, mai avand in dotare doar cateva vrachiere si nave multifunctionale.
Este de remarcat faptul ca in urma afacerii Petromin - Klaveness TRAIAN BASESCU nu a primit numai recompense de ordin material ci a obtinut si diploma de absolvent al cursurilor Avansate de Management în Industria Transportului Maritim ale Academiei Norvegiene, ca bursier al statului norvegian.
Intregul rechizitoriu care a stat la baza inculparii lui TRAIAN BASESCU si a complicilor lui este public si poate fi studiat la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
De altfel ancheta in cazul Flota a inceput inca din timpul regimului Constantinescu, in 2000 secretarul de stat din Ministerul Justitiei Mocuta trimitand la Camera Deputaţilor instiintarea cu privire la inceperea urmaririi penale.
In perioada 1996-2000 TRAIAN BASESCU a fost din nou numit Ministrul Transportului.
In acest interval de timp s-a realizat un singur lucru asfaltarea unor sosele nationale care ajunsesera intr-un grad de degradare extrem. Reabilitarea acestor sosele s-a facut cu banii cetatenilor care au fost obligati sa plateasca celebra taxa BASESCU, bani care au ajuns in conturile firmelor apropiate lui TRAIAN BASESCU si PD-ului.
Tot atunci TRAIAN BASESCU a definitivat, cu ajutorul FPS-ului instrainarea flotei romane si a adus, tot impreuna cu FPS-ul, TAROM-ul in pragul falimentului.
SNCFR-ul a fost divizat in mai multe companii, dar asta nu a dus la eficientizarea activitatii, ci doar la distribuirea de functii de directori mai multor clienti politici, compania ramanand in toata aceasta perioada pe primul loc pe lista datornicilor la bugetul statului si regia cu cele mai mari pierderi din exploatare.
De asemenea, in perioada 1996-2000, SNCFR a constituit alaturi de Petrom, Renel si Sidex, principala cale de drenare a fondurilor publice catre clientela politica a coalitiei aflata la putere.
Cea mai cunoscuta mostra de jaf a banului public a fost reabilitarea autostrazii Bucuresti-Pitesti. Lucrarile au costat circa 100.000.000 dolari, din care 53,1 milioane dolari credit BERD, iar 44 milioane dolari de la Guvernul Romaniei. La doar o luna de la darea in folosinta a autostrazii, s-a prabusit un pod peste un canal de colectare a apelor, iar dupa 3 luni covorul asfaltic a inceput sa se desprinda asa incit dupa 6 luni gropile acopereau cea mai mare parte din suprafata autostrazii, facand imposibila circulatia si impunand angajarea unor noi lucrari de asfaltare.
Intre 2000 si 2004, activitatea lui TRAIAN BASESCU de Primar General al Capitalei nu a dus la finalizarea nici unuia dintre programele necesare Bucurestilor, desi multe din aceste programe au fost subiecte de campanie electorala. Curatenia orasului, asfaltarea si reabilitarea strazilor, fluidizarea circulatiei, reabilitarea retelei de apa si canalizare, constructia de locuinte sociale, repararea scolilor, toate sunt bile negre pentru Primarul General al Capitalei dupa patru ani de mandat.

3. POLITICIANUL

TRAIAN BASESCU si-a inceput activitatea politica, in 1991 cand a fost numit Ministru al Transporturilor in Guvernul Roman.
In 1992 cind s-a produs scindarea FSN in doua tabere, in jurul lui Ion Iliescu si in jurul lui Petre Roman, TRAIAN BASESCU a ales tabara Roman.
Adevarata afirmare politica a lui TRAIAN BASESCU a inceput insa in 1996. Cu cateva luni inaintea alegerilor parlamentare din noiembrie 1996, cand fiind acuzat de adversarii politici ca este principalul vinovat pentru disparitia flotei, a facut un gest foarte spectaculos, demisionand din functia de Deputat, renuntand astfel la imunitatea parlamentara si punandu-se la dispozitia justitiei.
In realitate acest demers politic, care i-a atras foarte multa simpatie in randurile electoratului, a fost foarte bine calculat, TRAIAN BASESCU stiind foarte clar ca timpul scurt ramas pana la alegeri, nu permitea organelor de ancheta sa definitiveze un dosar extrem de amplu cum era si este dosarul Flota. Mai mult decat atat, TRAIAN BASESCU a obtinut numirea ca Director de campanie electorala al lui Petre Roman, si primul loc pe lista de candidati ai PD pentru Camera Deputatilor in judetul Vaslui.
In acest mod TRAIAN BASESCU si-a asigurat o altfel de imunitate, stiind foarte bine ca nici un organ de ancheta nu va avea curajul sa-l aresteze pe directorul campaniei electorale ale unuia din primii trei candidati la Presedentie , si pe unul dintre cei mai mediatizati candidati ai opozitiei din acea vreme, in conditiile in care toate sondajele indicau ca PD-ul va participa la guvernare dupa alegerile din 1996.
TRAIAN BASESCU a considerat ca actionand astfel are sanse sa inchida o data pentru totdeauna chestiunea Flota atat din punct de vedere mediatic cat si juridic.
Dupa alegerile din 1996, TRAIAN BASESCU este numit Ministru al Transporturilor in Guvernul Ciorbea.
Activitatea ca Ministru a lui TRAIAN BASESCU din perioada 1997-2000 am prezentat-o sintetic mai sus, dar foarte importanta a fost activitatea politica a acestuia din perioada respectiva.
Initial TRAIAN BASESCU s-a plasat in randurile baronilor PD, alaturi de Victor Babiuc, Radu Berceanu, Bogdan Niculescu-Duvaz, Alexandru Sassu, oameni care au constituit trupa de soc a lui Petre Roman in disputa cu adversarii politici din PDSR, dar si din CDR.
TRAIAN BASESCU s-a remarcat rapid ca varful de lance al PD-ului, in lupta cu colegii din coalitie.
Prima victorie importanta a fost schimbarea Primului Ministru Victor Ciorbea, in primavara anului 1998, actiune inceputa de TRAIAN BASESCU in decembrie 1997 prin declansarea crizei guvernamentale.
TRAIAN BASESCU a stiut sa exploateze foarte bine aceasta victorie, asigurandu-si o imagine de luptator pe scena politica romaneasca, locul doi in partid, dar mai ales locul doi in Guvernul condus de Radu Vasile.
Din acest moment si pana la alegerile din 2000 TRAIAN BASESCU a sustinut in permanenta o stare de conflict in cadrul coalitiei de guvernare, initiind dispute cu colegii de Guvern, dar si cu alti lideri ai partidelor aflate la putere.Valeriu Stoica, Radu Sarbu, Andrei Marga, Nicolae Noica, Traian Remes, Varujan Vosganian, Ion Diaconescu, Emil Constantinescu, Mugur Isarescu, Theodor Stolojan etc.
TRAIAN BASESCU a reusit in acest mod sa-si creeze o notorietate foarte mare, fiind zilnic prezent pe micul ecran, si pe prima pagina a ziarelor, dar si o imagine de personaj politic fara scrupule, rau de gura, pus in permanenta pe harta si care nu se da in laturi de la nimic pentru a-si atinge scopurile.
La inceputul anului 2000, in vizorul sau a intrat si Petre Roman cu care a avut mai multe dispute publice, alimentand astfel ideea ca el, TRAIAN BASESCU este de facto numarul unu in partid si pregatind debarcarea lui Petre Roman din fruntea PD. In acest context trebuie privita si strategia adoptata de TRAIAN BASESCU inainte de alegerile locale din 2000 cand desi a fost solicitat sa candideze la Primaria Capitalei , de catre Petre Roman, inca din februarie 2000, a refuzat in nenumarate randuri, dar in paralel a incurajat desemnarea de catre PD a unui candidat lipsit de orice sansa. Pe acest fond, cand dupa aparitia mai multor sondaje de opinie dezastruoase pentru PD, insistentele pentru a accepta sa candideze au crescut, TRAIAN BASESCU a acceptat sa se inscrie in cursa pe 5-05-2000, exact in ultima zi in care se mai acceptau candidaturile.
Prin aceasta manevra TRAIAN BASESCU si-a creat imaginea de salvator al Partidului Democrat, demarand practic actiunea de inlaturare a lui Petre Roman din functia de Presedinte PD.
Pentru aceasta s-a autoimpus ca Director al campaniei electorale a lui Petre Roman, pozitie din care l-a sabotat pe acesta sistematic, asta facand ca Roman sa obtina in toamna anului 2000 de 3 ori mai putine voturi decat PD, partidul pe care Roman il reprezenta. Este de notorietate faptul ca mai multi sefi de filiale ale partiduli au fost sunati de TRAIAN BASESCU care le-a cerut sa se concentreze exclusiv pe campania parlamentara, in detrimentul celei prezidentiale a lui Petre Roman.
Apoi in anul 2001 s-a folosit de liderii din PD Berceanu, Duvaz, Sassu, Simona Marinescu pentru a obtine voturile congresului PD, inlocuindu-l astfel din functia de Presedinte PD pe Petre Roman.
La acelasi congres, imediat dupa ce a fost numit Presedinte, si-a sacrificat aliatii amintiti mai sus, niciunul dintre ei nemai obtinand functiile promise in conducerea PD.
De atunci toti liderii marcanti ai PD, cu exceptia lui Radu Berceanu au parasit partidul condus de TRAIAN BASESCU din cauza stilului dictatorial pe care acesta l-a impus in conducerea partidului. De altfel in 24 ianuarie 2004 TRAIAN BASESCU declara public
In perioada 2001-2004 TRAIAN BASESCU si-a folosit pozitia de Primar General al Capitalei pentru a-si impune o noua imagine publica, aceea de unic adversar al partidului de guvernamant, pregatindu-si astfel ascensiunea spre cea mai inalta demnitate in stat, functia de Presedinte al Romaniei.
Lansarea acestei adevarate campanii a fost facuta de TRAIAN BASESCU printr-o declaratie care-i defineste stilul de a face politica, acuzandu-l pe Adrian Nastase
In continuare TRAIAN BASESCU a purtat un razboi de gherila cu Adrian Nastase, razboi care pe fondul nemultumirilor sociale si al deteriorarii imaginii PSD i-a atras o simpatie tot mai larga in randurile populatiei.
In final singurul obstacol in fata nominalizarii sale ca reprezentant al Aliantei PNL-PD in cursa prezidentiala l-a reprezentat Theodor Stolojan, candidatul desemnat al aliantei.
TRAIAN BASESCU a reusit, sa-l determine pe acesta sa se retraga din cursa pentru Presedentia Romaniei si din viata politica, cu numai trei saptamani inaintea campaniei electorale, in urma unei intense actiuni de constrangere, de manipulare si de santajare a lui Theodor Stolojan.


4. AFACERISTUL


In intreaga sa activitate TRAIAN BASESCU a fost calauzit de doua teluri ascensiunea in ierarhia sociala si inavutirea.
Daca pentru atingerea primului tel s-a folosit de relatia privilegiata cu Securitatea pana in 1989 si de activitatea politica ulterior, pentru inavutire a considerat ca orice metoda este permisa.
In continuare va vom prezenta numai o parte din afacerile necurate care au creat bunastarea familiei BASESCU.
In 10-01-1980 lui TRAIAN BASESCU, pe atunci ofiter angajat la Intreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime NAVROM Constanta, i s-a repartizat din fondul locativ de stat un apartament cu 4 camere plus dependinte, situat in Aleea Zmeurei nr. 2, bl. U, sc. A. Cum la acea data familia sa se compunea din sotie si un copil, repartizarea s-a facut cu incalcarea normelor legale in vigoare pentru ca avea dreptul la doar 2 camere).
In 26-05-1992 TRAIAN BASESCU a cumparat locuinta respectiva, pe baza contractului nr. 1415 achitand pe loc suma de 140.000 de lei.
In 10 ianuarie 1991 Primaria Capitalei, cu adresa nr. 118053, a pus la dispozitia Ministerului Transporturilor apartamentul nr. 4 din strada Argentina nr. 2, bl.12, et. 2 (Piata Victoriei). Acest apartament a fost ocupat de TRAIAN BASESCU.
In 22.08.1991, TRAIAN BASESCU a renuntat la apartamentul din strada Argentina si a primit in aceeasi zi, cu aprobarea lui Petre Roman, repartitie pentru imobilul de lux din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 prin comunicarea Secretariatului General nr. 15/4086/1991. In baza acestor acte ICRAL Herastrau a intocmit contractul de inchiriere 60165 din 28 august 1991.
Asa cum rezulta din Adresa 1888 din 21 iulie 1991 a Ministerului Transporturilor, la acea data TRAIAN BASESCU isi avea domiciliul stabil in Constanta. In aceste conditii, conform Legii 5/1973 nu i se putea repartiza o locuinta intr-o alta localitate cu incheierea contractului pe durata nedeterminata (putea beneficia, eventual, doar de o locuinta de serviciu).
Contractul de inchiriere pentru imobilul din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 era nul de drept deoarece - conform Legii 5/1973 - o persoana fizica nu putea detine, in acelasi timp, doua locuinte proprietate de stat. Astfel, daca TRAIAN BASESCU impreuna cu familia si-ar fi stabilit domiciliul in Bucuresti, inainte de a i se incheia contractul pentru imobilul din Bulevardul Aviatorilor ar fi trebuit sa faca dovada ca a predat apartamentul din Constanta, Aleea Zmeurei, dar asa cum am aratat acest apartament nu numai ca nu a fost predat statului ci a fost chiar cumparat de TRAIAN BASESCU un an mai tarziu.
In 1997 motivand ca imobilul din Bulevardul Aviatorilor nr. 57 este revendicat de fostii proprietari, TRAIAN BASESCU a solicitat in calitate de Ministru al Transporturilor atribuirea unei locuinte de protocol. RAAPPS i-a repartizat pentru perioada mandatului de ministru locuinta din B-dul Maresal Prezan nr. 4. In realitate, Primarul General al Capitalei nu numai ca nu a parasit imobilul din B-dul Aviatorilor nr. 57, dar, in 1998, Directia de Administrare a Fondului Imobiliar i-a prelungit contractul de inchiriere pana in 2004.
Chirias la propria Primarie, in vila din B-dul Aviatorilor nr. 57, TRAIAN BASESCU a solicitat RAAPPS, in 2000, prelungirea contractului de inchiriere pentru apartamentul din B-dul Maresal Prezan nr. 4. Solicitarea Primarului General nu era una legala, intrucat pierduse calitatea de demnitar, dar la interventia ministrului PSD, Serban Mihailescu, RAAPPS i-a prelungit contractul de inchiriere.
In 9 august 2000, TRAIAN BASESCU a cumparat un teren intravilan de 3.700 de metri patrati, situat in Aleea Privighetorilor, pe care a platit pe loc 1.483.244.000 lei. O adevarata afacere, avand in vedere ca a reusit sa achizitioneze cu numai 50.000 de dolari un teren de 3.700 de metri patrati in Baneasa, cumparand cu 13 dolari metrul patrat de teren, care in ofertele agentiilor imobiliare era cotat la peste 100 de dolari.
Cel care i-a vandut lui TRAIAN BASESCU terenul din Baneasa la acest pret derizoriu este Costel Casuneanu, om de afaceri care are peste 100 de TIR-uri, o fabrica de parchet, o benzinarie si o statie de service auto in comuna Oituz.
Explicatia acestei afaceri imobiliare este ca pe vremea cand era ministru al Transporturilor, Traian Basescu i-a facilitat lui Casuneanu obtinerea de autorizatii de transport complet scutite de taxe pe destinatiile Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia si Franta.
La sfarsitul anului 2003 TRAIAN BASESCU a vindut terenul din Baneasa pe care-l achizitionase si a cumparat o vila pe soseaua Bucuresti-Ploiesti pentru care a achitat pe loc suma de 280.000 de dolari.
TRAIAN BASESCU a trecut-o in mod fictiv pe numele ficei sale Ioana, pentru a nu fi obligat sa justifice in fata legii provenienta banilor cu care a achizitionat-o.
TRAIAN BASESCU mai detine un apartament de 370 de metri patrati intr-o vila de lux in zona Foisorul de Foc din Bucuresti, pe strada Stefan Mihaileanu, nr. 2, achizitionat in 2002 si achitat pe loc.
În 1994 TRAIAN BASESCU a infiintat impreuna cu alti patru asociati firma Triton Company, la care el detine 20% din actiuni. Aceasta este firma care asa cum a afirmat in mai multe randuri Primarul General. La aceasta firma asociat si administrator este Ionescu Dumitru, cel care i-a precedat lui TRAIAN BASESCU in functia de sef al Agentiei Economice NAVROM din Anvers si fost ofiter de Securitate. Cenzorul permanent al firmei Triton Company este Nicolae Varzaru, fost contabil al Clubului Dinamo, implicat in fraudarea Clubului alaturi de Vasile Ianul.
Triton Company a fost infiintata la un an dupa Triton Grup srl, firma care ii are ca asociati pe ofiterul acoperit Ionescu Dumitru si pe Branza Paul, un alt prieten foarte bun al lui TRAIAN BASESCU. Branza Paul este si el asociat cu TRAIAN BASESCU la Triton Company , unde este si administrator.
O alta firma la care TRAIAN BASESCU era de data aceasta asociat unic si care era administrata de sotia sa Maria este M.T. Vega Transport srl, firma care a fost infiintata în 1996 si aparent, nu a functionat niciodata.
TRAIAN BASESCU a declarat întotdeauna ca veniturile sale provin dintr-o afacere cu înghetata: Prod Cros srl, la care asociat nu este el, ci sotia lui, Maria Basescu, cu 20% de procente din beneficii si pierderi si fratele lui, Mircea Basescu, cu 39% de procente din beneficii si pierderi. Firma Prod Cros srl a achizitonat in 1994 fabrica de inghetata, printr-un credit extern luat prin Banca Agricola, credit pe care nu l-a rambursat in totalitate, restantele de plata fiind ulterior preluate la datoria de stat.
Cea de a patra firma a familiei BASESCU, AMC Cros srl este o firma de produse lactate, care o are ca actionar pe Maria Basescu, cu 20% din profit si pierderi. Aceasta firma a fost infiintata, in 1994, odata cu Prod Cros srl, de catre Maria Basescu si Mircea Basescu. Familia BASESCU detine exact acelesi procente ca la Prod Cros srl: Maria Basescu - 20% si Mircea Basescu - 39%. Ceilalti actionari sint, la fel ca la Prod Cros srl, cei doi oameni de incredere ai lui TRAIAN BASESCU: Anca Ivascu - 39% si Dumitru Scaiceanu - 2%. Anca Ivascu este sora lui Aurelian Ivascu, membru PSD, consilier local la Constanta , apropiat al lui Radu Mazare.
TRAIAN BASESCU a introdus-o pe Anca Ivascu si intre actionarii de la Aliment Murfatlar srl, unul dintre principalii sponsori ai campaniei electorale a Partidului Democrat si a lui TRAIAN BASESCU.
In anul 2001 TRAIAN BASESCU figura printre actionarii persoane fizice la Banca Comerciala Unirea alaturi de seful Directiei de Supraveghere Bancara Nicolae Cinteza, si de Cristian Burci, patronul de la Prima TV , ca actionar majoritar figurand un grup de firme rusesti.
Bilanturile oficiale depuse de toate aceste firme la Registrul Comertului nu justifica nici pe departe investitiile imobiliare ale familiei BASESCU si asta explica de ce incearca Primarul General sa-si camufleze averea trecand-o pe numele rudelor.
La fel de greu de justificat insa sunt si cheltuielile exorbitante facute de fiica lui TRAIAN BASESCU, Ioana care a deschis un magazin de lux in incinta hotelului Hilton din Bucuresti. Magazinul si investitia totala facuta de fiica lui TRAIAN BASESCU este estimata la 1.000.000 de euro.
Prin intermediul fratelui sau Mircea Basescu, TRAIAN BASESCU este implicat intr-un mare numar de afaceri in Constanta. In 1991, pe cind era Ministru al Transporturilor, TRAIAN BASESCU a infiintat la Constanta firma Star Sea Co srl. La fel ca la Prod Cros srl si la AMC Cros SRL, TRAIAN BASESCU detine aceasta firma prin intremediul fratelui sau Mircea Basescu si a lui Anca Ivascu.
Tot prin Mircea Basescu si Anca Ivascu, TRAIAN BASESCU a infiintat in 2001 la Constanta firma Miral Cross Ships Supply srl, care se ocupa de activitati anexe transporturilor pe apa. In 2002, pe numele lui Mircea Basescu, a fost infiintata firma de consultanta MB Consult Company srl. Fratele lui TRAIAN BASESCU detine in totalitate aceasta firma, fiind si unicul ei administrator.

In activitatea sa de Ministru al Transporturilor si de Primar General al Capitalei, in afara de afacerea Flota numele lui TRAIAN BASESCU a mai fost legat de numeroase afaceri dubioase care pot explica situatia materiala infloritoare a familiei BASESCU.
Ca Ministru al Transporturilor TRAIAN BASESCU a initiat si demarat in 1997, o serie de activitati ca dezmembrarea materialului rulant al SNCFR si vinzarea componentelor la fier vechi, curatirea si intretinerea terasamentelor de cale ferata etc., pe care le-a incredintat unor apropiati ai sai. Aceste activitati platite din bugetul Ministerului Transporturilor erau extrem de rentabile, dar mai ales erau imposibil de controlat ulterior sub aspect cantitativ si calitativ, reprezentand o sursa continua de fonduri pentru TRAIAN BASESCU si apropiatii sai. La aceste activitati s-a adaugat incredintarea fara licitatie a lucrarilor de modernizare si asfaltare a drumurilor.
Ca Primar General TRAIAN BASESCU a debutat in 2000, la numai o luna de la investirea in functie cu o operatiune extrem de contestata, demolarea chioscurilor, in urma careia zeci de mii de familii au ramas fara sigurul mijloc de subzistenta. Explicatia acestei actiuni se regaseste in sumele foarte mari de bani primite de TRAIAN BASESCU atat pentru campania electorala din 2000, cat si pentru folosul sau personal, de la doua mari firme de supermarket-uri, Carefour si Billa, interesate in eliminarea concurentei reprezentata de chioscurile care vindeau marfa foarte ieftin.
Alte afaceri care au reprezentat si mai reprezinta surse importante de castig pentru Primarul General sunt incredintarea lucrarilor de asfaltare exclusiv catorva firme apropiate lui TRAIAN BASESCU, inchirierea a 648 de WC-uri ecologice a caror intretinere costa 7 miliarde de lei lunar, autorizarea catorva zeci de firme de alimentatie publica sa-si desfasoare activitatea in parcurile Capitalei etc.
O alta operatiune care i-a adus un camision important lui TRAIAN BASESCU a fost afacerea Parcul Bordei-Satul Francez.
Complexul de vile a fost cunstruit la jumatatea anilor '90 pe un teren din Soseaua Nordului care ulterior a fost revendicat.
TRAIAN BASESCU i-a oferit proprietarului (Costel Constanda un apropiat al Vicepresedintelui PD Radu Berceanu), in schimbul terenului revendicat in suprafata de 19.000 de metrii patrati, 3,3 hectare de teren (Parcul Bordei), pe malul lacului Floreasca, in cartierul Primaverii, cea mai scumpa zona rezidentiala a capitalei. Cele 3,3 hectare de teren date in proprietate de TRAIAN BASESCU valoreaza la pretul pietei 33.000.000 de euro (1000 de euro metrul patrat), in conditiile in care terenul primit la schimb de Primaria Capitalei valoreaza numai 9.500.000 de euro, la pretul pietei (500 de euro metrul patrat).
TRAIAN BASESCU se afla in relatii apropiate cu controversatul om de afaceri Frank Timis caruia i-a promis sprijin in Proiectul Rosia Montana, inca din perioada in care era numarul doi in Guvernul Radu Vasile.


5.TRAIAN BASESCU VS. FLOTA


a) scurt istoric
- In 1990 intreaga flota maritima a Romaniei era grupata la IEFM NAVROM : Flota de Pescuit Oceanic la Tulcea , Flota de Pescuit Fluvial la Galati ;
- Flota maritima cuprindea 390 de nave, de la cargouri de 3000 de tdw pana la mineraliere de 165 000 tdw;
- Ca tonaj, flota avea in jur de 17 milioane tdw, ocupand locul 7 in lume (depasind flotele unor tari precum Franta si Germania); valoarea de piata a flotei era de 4-6 miliarde de dolari;
- C.L.C.: in terminologia maritima internationala reprezinta titulatura "capitan/commandant de cursa lunga"; in perioada 1975-1987 promotiile Sectiei Civile a Institutului Superior de Marina nu au mai facut fata la cresterea exploziva a numarului de nave;
- Se va apela fie la ofiteri de marina militara, fie la avansarea rapida a unor ofiteri tineri, eludand gradele pe care acestia trebuiau sa le obtina in prealabil;
- In aceste conditii ajunge Traian Basescu comandant de nava;
Atributiile comandantului:
- este singurul inarmat cu arme de foc la bordul navei;
- poate sa hotarasca in orice problema, fara a se consulta cu nimeni;
- poate oficia casatorii;
- poate aresta si incarcera;
- poate decide esuarea sau chiar scufundarea navei;
- La IEFM Navrom Constanta, dupa revenirea din cursa, fiecare comandant trebuia sa prezinte un raport de activitate (in afara Jurnalului de Bord), dupa care se intalnea cu ofiterii de Securitate care raspundeau de intreprinderi;
- Intrevederea nu era consemnata in scris, note scrise dand doar informatorii de la bordul navei;
b) Basescu a facut avere prin urmatoarele metode:
- achizitionarea de alimente in porturi straine, de calitate inferioara, pentru care platea preturi pentru calitate superioara (acest lucru se facea in colaborare cu agentul Navrom din portul respectiv - ship-shandler);
- tot in intelegere cu agentul, se aprovizionau cu cantitati de motorina si ulei mult mai mici, pentru care plateau preturi mai mari;
- o alta sursa de venituri ilicite era incarcarea devizelor la lucrarile de reparatii ale navelor romanesti din Marea Nordului, unde Basescu era reprezentant Navrom (ofiter acoperit). Basescu a fost in legatura cu colonelul Vasile Stanciu (acum seful Unitatii de Ofiteri Acoperiti din SRI); lista ce urmeaza a fi publicata, fiind planificata de serviciile NATO.
- Una dintre aceste manevre i-a fost fatala lui Basescu, care la sugestia Securitatii va fi retras in 1989 (ordin semnat de contraamiralul Anghelescu);
- Dupa unele marturii demne de crezare, in 1989, dupa sinuciderea g-l Milea, in biroul acestuia s-ar fi gasit o Nota prin care se solicita pentru ofiterul acoperit (gradul de capitan) MapN, Basescu Traian, aprobarea de trecere in structurile securitatii (actualul SIE),
- In februarie 1990, Nicolae Vacaroiu aproba vanzarea ca fier vechi a 26 de nave; durata de viata, general acceptata a unei nave este de 25 de ani;
- Dupa acest termen ea mai poate naviga daca indeplineste cerintele Registrului Naval;
- Lansata sub "pavilion de complezenta" (Panama, Liberia), nava vanduta initial ca fier vechi mai poate circula ani buni si aduce profituri substantiale;
- In 1991, fratele lui Traian Basescu, Mircea Basescu (tot CLC) pleaca in Japonia (port Yokohama) cu un mineralier de 165 000 tdw; de la Yokohama , Mircea Basescu trimite o telegrama anuntand ca nava s-a stricat si necesita reparatii capitale;
- Ministrul Traian Basescu aproba, reparatia costand 1 200 000 de dolari; justificarea banilor s-a facut cu acte dubioase, iar la revenirea in tara nava a intrat in alte "reparatii capitale";
c) Contractele de bare-boat:

- alaturi de contractile PETRO-KLAV si ERMIS, contractele bare-boat, aprobate in perioada cat Basescu a fost secretar de Stat si Ministru (guvernele Roman si Stolojan), s-au dovedit un esec;
- NAVROM (respectiv cele trei companii rezultate din fragmentarea acestuia) pune la dispozitia unei persoane (fizice sau juridice) una sau mai multe nave;
- Persoana respectiva asigura managementul acestora (contracte de carausie marfa, plata echipajului, aprovizionarea cu combustibil); reparatiile se fac pe socoteala proprietarului, iar profitul se imparte in doua; in urma acestor contracte toate navele au fost pierdute;
- Metode au fost urmatoarele:
a Reparatii fictive sau devize incarcate;
b Managerii au indatorat navele (neplatind achizitiile);
c Managerii, uzand de fals, au pus gaj navele (desi nu le apartineau) si au luat imprumuturi enorme de la banci;

- contractele de bare-boat, incepute de Traian Basescu si Calin Marinescu (secretar de Stat in perioada cat Basescu a fost ministru) au continuat si sub mandatele ministrilor Paul Teodoru si Aurel Novac;
- printre cei care s-au imbogatit din contractele de bare-boat se numara si Adolf Bidea si Gheorghe Bosanceanu.
- Calin Marinescu si Gheorghe Bosanceanu au fost comandanti de nave si apropiati ai lui Basescu;

d) Dosarul Flota:
- dosarul "Flota" instrumentat de PNA nu cerceteaza decat cazul a 16 nave Navrom; Petromin SA cuprindea Flota Strategica si a rezultat in urma divizarii Navrom; printer vasele strategice se numarau petrolierele si mineralierele;
- navele au fost ipotecate de Christiana Bank - Oslo (Norvegia), in favoarea societatii Torvald-Klavenes - Oslo, cu care Petromin formase o societate mixta (joint-venture), Petro-Klav;
- grupul Klavenes a incasat de la Christiana Bank (in contul celor 16 nave romanesti) circa 150 de milioane de dolari; neachitandu-si ratele, navele au fost vandute de banca;
- banca a dat doar 50% din valoarea navelor, prejudiciul adus statului roman fiind de peste 300 milioane de dolari (doar pentru 16 nave!);
- Basescu a fost acuzat de abuz in serviciu, fals intelectual, uz de fals, bancruta frauduloasa, spalare de bani, inselaciune si delapidare;
- Au mai fost acuzati Paul Teodoru, Radu Sarbu si Aurel Novac; s-au sesizat nereguli la toate cele trei companii: Romline, Navrom, Petromin;
- Basescu in calitate de subsecretar de Stat la Subsecretariatul pentru Navigatie Civila, a trimis o ordonanta catre Petre Roman prin care solicita acordarea sumei de 683 000 de dolari din fondul valutar al statului, pentru eliberarea remorcherului romanesc "Hercule", arestat in Suez;
- Ulterior, compania Romline condusa de Gheorghe Serescu inchiriaza navele "Mangalia", "Tutova" si "Tuzla" firmei americane King Shipping Management;
- Basescu aproba schimbarea pavilionului pentru care navele sa poata circula sub pavilion cipriot (incalca flagrant legea!);
- Partenerul american infiinteaza o firma in Cipru, la care inregistreaza cele trei nave inchiriate, desi nu avea nici o legatura cu societatea constanteana Romline;
- Basescu a fost acuzat de implicare in fraudarea cu 100,5 milioane de dolari a Petromin, prin intermediul firmei mixte "Minerva Shipping Company" cu sediul in Malta;
- Cota de participare a fost de 50% Petromin si 50% Ermis Maritime cu sediul in Liberia; contributia partii romane consta in 7 nave si a firmei straine in participare cu contravaloarea reparatiilor si retehnologizarii acestora;
- In calitate de ministru al Transporturilor, Basescu ii transmite primului ministru un memoriu de fundamentare pentru aprobarea prin Hotarare de Guvern a participarii Petromin la constituirea societatii mixte (care urma sa aiba profit de 16,2 milioane de dolari, din care 50% ar fi revenit partii romane);
- Navele au fost transferate in baza unor documente ilegale (nu au existat procese de predare primire a gestiunii; valoarea din actul de vanzare a unor nave a fost derizorie) si a avut drept consecinta pierderea profitului de peste 6 milioane de dolari; toate cele 7 nave au fost pierdute;
- In cazul Torvald Klavenes (debuteaza in 1990), grupul de firme norvegian face o vizita in portul Constanta; un an mai tarziu (1991), conducerea CNM Petromin ii inainteaza ministrului Traian Basescu un material din care reiesea starea tehnica proasta a navelor companiei;
- Solutia avansata era acordarea unui imprumut de 45 de milioane de dolari pentru retehnologizarea a 15 nave; finantarea urma sa fie oferita de grupul de firme Torvald Klavenes;
- La 14 mai 1991 s-a inregistrat contractul de societate mixta intre AS Klavenes Chartering Norvegia si Petromin, cu participarea in parti egale;
- In urma unei vizite la Oslo a lui Traian Basescu, in calitate de ministru, ia fiinta firma Petromin Overseas INC, inregistrata in Liberia; prin ordinul lui Basescu, in 1992, navele Carbunesti, Comanesti, Bobalna si Borzesti au fost trecute sub pavilion Liberian;
- Concernul norvegian era interesat de asigurarea intereselor sale in zona Golfului Arabiei, compania dezvoltand transport cargo in "Saadyat Free Zone - Abu Dhabi";
- In zona Golfului Persic se joaca interese de rang mondial: "GIAT Industries", grup industrial de armament din Franta dorea sa evite falimentul, Rusia cu santierele navale Baltiisky Zavod dorea sa se reintegreze in arena mondiala;
- Concernul norvegian a apelat la aparenta retehnologizare a flotei romanesti pentru a o vinde in alta parte; vanzarea navelor romanesti s-a facut pe sume derizorii: vrachierul Bals a devenit "Mounth Parnitha" (158 158 tdw, construit la Mangalia in 1982); a fost vandut unei firme grecesti pentru suma de 2 100 000 de dolari; nava Borzesti (64 854 tdw) a fost vanduta pentru 3 500 000 dolari;
- Prejudiciul in dosarul Flota este de 324 514 689 USD ( peste 11 miliarde de lei);
- Afacerea a fost condusa de Basescu prin asumarea ilegala a functiei de presedinte/director al societatii mixte Petroklav Inc. Bahamas (rezultata din asocierea CNM Petromin cu Torvald Klavenes);
- Basescu avea drept de dispozitie si operare in contul bancar al societatii mixte Petroklav, permitand alimentarea nejustificata a acestuia cu suma de 500 000 dolari din creditul Petromin Overseas Inc. Liberia, cu care nu se afla in nici o relatie comerciala;
- Suma a fost evidentiata in City Bank Londra, ca un transfer intern cu titlu de plata a unei prime de asigurare catre Petroklav Inc. Bahamas pentru nava Baicesti;
- Prima de asigurare era in realitate datorata de alta firma: Borom Shipping Londra; nava Baicesti a fost ipotecata in favoarea Christiana Bank Oslo, obtinandu-se un credit de 4 milioane de dolari; se pare ca banii au fost folositi astfel:
a 3 250 000 $ virate companiei United Dutsch (care nu a existat niciodata);
b 250 000 $ virati firmei de avocatura Sinclaire Roche & Temperley;
c 500 000 $ in contul firmei Petroklav Inc. Bahamas, unde director era Basescu;
- au mai fost urmariti penal Marin Lupu si Helmut Bogdan, reprezentanti CNM Petromin la Oslo ;
- alt actor important in afacerea Flota, neurmarit inca penal, la fel de abil in jongleri, este Serban Mihailescu, cainele "acoperit" (ofiter) al lui Tudor Postelnicu la paza cabinetului Constantin Dascalescu, care in toata perioada "scufundarii flotei" avea demnitati de reprezentare a FPS (deci a statului) si de care PNA si chiar presa nu face referire; personaje ca Petre Roman, Teodor Stolojan, Nicolae Vacaroiu sunt implicate direct in acest jaf asupra grelei mosteniri ceausiste "ce plutea pe apa", in prezent fixata in conturi personale.
Publicat de OPRISTAINEN la 07:02 

Sursa: http://laifinplastic.blogspot.com/search/label/CARTEA%20DE%20VIZITA%20A%20LUI%20BASESCU
SURSA CEA MAI BUNĂ - PREŞEDENŢIA ROMÂNIEI:

Biografie - Traian Basescu



     

      NUME: BĂSESCU
      PRENUME: TRAIAN
     
     
Data şi locul naşterii: 4 noiembrie 1951, oraşul Basarabi, jud. Constanţa
     
Starea civilă: căsătorit
     
Religia: ortodox
     
Naţionalitatea: română
     
Cetăţenia: română
     
Limbi străine: engleză
     
     
Studii:
      • În 1976 a absolvit Institutul de Marină "Mircea cel Batrân", Facultatea de Navigaţie, Secţia Comercială
      • În 1995 a absolvit Cursurile Avansate de Management în Industria Transportului Maritim ale Academiei Norvegiene, ca bursier al acestui stat
     
     
     
Activitatea profesională:
     
      • 1976-1981 Ofiţer Maritim gradele III, II şi I, pe nave de mare tonaj la NAVROM Constanţa
      • 1981-1987 Căpitan de Cursă Lungă, Comandant al navelor: ARGEŞ, CRIŞANA şi BIRUINŢA - Nava Amiral a Flotei Comerciale Române
      • 1987-1989 Şef al Agenţiei NAVROM din Anvers
      • 1989-1990 Director General al Inspectoratului de Stat al Navigaţiei Civile din Ministerul Transporturilor
      • 1990-1991 Subsecretar de Stat - Şeful Departamentului Transporturi Navale din Ministerul Transporturilor
      • 1991-1992 Ministru, Ministerul Transporturilor
      • 1992–1996 Deputat, Parlamentul României
      • 1996–2000 Ministru, Ministerul Transporturilor în guvernele V.Ciorbea, R.Vasile şi M.Isărescu
      • 2000–decembrie 2004 Primar General al Municipiului Bucureşti
      • 20 decembrie 2004 - prezent Preşedinte al României
     
     
     
Activitatea politică:
     
      • 1991-1992 Ministrul Transporturilor în Guvernele Roman şi Stolojan
      • 1992-1996 Deputat al Partidului Democrat şi Vicepreşedintele Comisiei de Industrie şi Servicii a Camerei Deputaţilor
      • 1996 după demisia din Parlament şi renuntarea la imunitatea parlamentară, Director Coordonator al campaniei electorale a domnului Petre Roman
      • din 1996 Deputat PD de Vaslui, Ministrul Transporturilor în Guvernele Ciorbea, Vasile, Isărescu
      • 2000–2001 Preşedinte al Organizaţiei Partidului Democrat a Municipiului Bucureşti
      • 2001–18 decembrie 2004 Preşedintele Partidului Democrat
      • 2003-18 decembrie 2004 Co-preşedinte al Alianţei D.A.

     
Sursa: http://www.presidency.ro/?_RID=htm&id=4 

CONCLUZIA: 
În virtutea legii informaţiei, un român bine informat NU este un român prost! Va şti cum şi pe cine să voteze... 
Prea tîrziu, totuşi!, pentru mine. Eu l-am votat de 3 ori pe Traian BĂSESCU. Informarea mea este întîrziată.
Ar fi mai degrabă bună o autobiografie a Preşedintelui, care să lămurească şi punctele mai sensibile de mai sus.

Savin BADEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu