miercuri, 20 august 2008

AŞTEAPTĂ-MĂ...





AŞTEAPTĂ-MĂ... - Traducerea - Savin BADEA
AŞTEAPTĂ-MĂ... - Parodia - Savin BADEA
SĂ M-AŞTEPŢI... - Traducerea - Mihu DRAGOMIR
Originalul

AŞTEAPTĂ-MĂ...


Traducere din Konstantin SIMONOV


Să m-aştepţi c-am să mă-ntorc –

Draga inimii –

Cînd nostalgice se torc

Volburi ruginii;

Să m-aştepţi în vifor crud

Şi-n dogori, în veri,

Cînd îl uită cel zălud

Pe cel stins de ieri.

Tu răvaş de gînd să-ndrepţi,

De n-oi scrie eu,

Chiar de ţi-i urît s-aştepţi,

Să m-aştepţi mereu.


Să m-aştepţi c-am să mă-ntorc

Şi să-i uiţi pe-acei

Care uită tot şi-ntorc

Gîndul doar la ei...

Lasă-i, draga mea, pe toţi

Să mă creadă mort,

Veşnic viu şi drag mă porţi,

Cum în gînd te port.

Lasă-mi prietenii să stea

Adăstînd la foc,

Lasă-i vin amar să bea –

Nu sorbi deloc!


Să m-aştepţi c-am să mă-ntorc! –

Ciudă morţii-i cat.

Spuie c-am avut noroc

Cin’ n-a adăstat.

De-nţeles n-o şti nicicînd

Cum din cerc de jar

Flăcării m-ai smuls, visînd

C-o să rîdem iar.

Doar noi doi ştim cum de-n piept

Saltă sînge cald –

Simplu: ai ştiut s-aştepţi,

Precum nimeni alt’!


Mai 1959


Savin BADEA


AŞTEAPTĂ-MĂ...


Parodie după Konstantin SIMONOV


Să m-aştepţi pînă ce vin,

Dragă soţioară,

Pune şi-un clondir cu vin

La răcit, pe scară...

Să m-aştepţi şi pe furtuni

Sau în zi cu soare,

Chiar de stai trei săptămîni

Într-o aşteptare...

Să m-aştepţi şi la amiaz’,

Noaptea - chiar de-i greu –

Chiar dacă, mă rog, sînt treaz,

Să m-aştepţi mereu.


Să m-aştepţi pînă ce vin,

N-asculta de-acei,

Care mă bîrfesc hain

Că-s mai beat ca ei...

Lasă-i, draga mea, pe toţi,

Să mă creadă-n şanţ,

Eu la tine şi-n chiloţi

Vin fără un sfanţ...

Lasă-mi rudele să stea

Într-un chef, cu mici,

Tu, nevasta mea, nu bea

Printre inamici.


Să m-aştepţi c-un vin pelin –

Beau că nu-i păcat –

Beau şi vodcă, beau şi vin,

Beau nemăsurat...

Spună c-am avut noroc

Cine n-a băut,

De-nţeles n-o şti deloc

Cum de ne-am plăcut:

Mi-amintesc de tine, fa,

C-aveai ochi vicleni -

Dar te-am drăgălit şi-aşa,

Lîngă damigeni!...


Savin BADEA


Konstantin SIMONOV


SĂ M-AŞTEPŢI…


Pentru V.S.


Să m-aştepţi, şi-am să mă-ntorc!

Jalea s-o alungi!

Să m-aştepţi cînd trist se torc

Ploi de toamnă, lungi.

Să m-aştepţi prin ger şi vînt,

Sau în veri, pe-arşiţi,

Să m-aştepţi cînd alţii sînt

Morţi şi prohodiţi,

Să m-aştepţi cînd nici-un rînd

Luni şi ani nu-ţi scriu,

Să m-aştepţi cînd toţi, pe rînd,

Nu mai cred că-s viu.


Să m-aştepţi, şi-am să mă-ntorc!

Spună cine-o vrea

Că-s demult pierit, în foc,

Fugi, şi n-asculta!

Maică-mea, copilul chiar,

De-ai să-i vezi plîngînd!

Iar prietenii, cu-amar,

Lîngă vatră stînd,

Las’ să bea după-obicei

La priveghiul meu.

Rîzi, şi nu boci cu ei!

Tu s-aştepţi mereu!


Să m-aştepţi, şi-am să mă-ntorc!

Moartea am s-o-nfrîng!

Creadă c-am avut noroc

Cei ce azi mă plîng!

Ei, ce n-au dorit nicicînd,

Nu vor şti deloc

Că-aşteptînd, dorind, crezînd,

Tu m-ai smuls din foc.

Ştim doar noi cum de-am trecut

Ceasu-acesta greu:

Tu, ca nimeni, ai ştiut

Să m-aştepţi mereu.


1941


Traducere de: Mihu DRAGOMIR


xxx


Жди меня, и я вернусь.
Только очень жди,
Жди, когда наводят грусть
Желтые дожди,
Жди, когда снега метут,
Жди, когда жара,
Жди, когда других не ждут,
Позабыв вчера.
Жди, когда из дальних мест
Писем не придет,
Жди, когда уж надоест
Всем, кто вместе ждет.


Жди меня, и я вернусь,
Не желай добра
Всем, кто знает наизусть,
Что забыть пора.
Пусть поверят сын и мать
В то, что нет меня,
Пусть друзья устанут ждать,
Сядут у огня,
Выпьют горькое вино
На помин души...
Жди. И с ними заодно
Выпить не спеши.


Жди меня, и я вернусь,
Всем смертям назло.
Кто не ждал меня, тот пусть
Скажет: - Повезло.
Не понять, не ждавшим им,
Как среди огня
Ожиданием своим
Ты спасла меня.
Как я выжил, будем знать
Только мы с тобой,-
Просто ты умела ждать,
Как никто другой.


1941

Константин Симонов

anaayana spunea...

Asteapta-ma si o sa ma intorc!
Numai sa ma astepti cu dor
atunci cand ploi de toamna
te cuprind.

Hai ca-mi foloseste la ceva rusa invatata prin scoli :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu