luni, 18 august 2008

DOUĂ IUBIRI

DOUĂ IUBIRI

Emiliei
, cea demnă de iubire, soţia mea.

(În greceşte, Emilia înseamnă "cea demnă de iubire".)


De cîte ori îmbrăţişam
Într-un prelung sărut o fată,
Credeam că mi-a fost scris să am
O singură iubire dată...


Platonice iubiri, ca-n arte,
Păreri sînt... numai amintirea
Le-ntrezăreşte de departe
Aşa cum mi-au trădat iubirea.


Dar le respect, căci am visat
Atunci, în seri de primăvară,
În chipul lor îmbujorat
Şi în privirea lor stelară,


Din clipa primelor tristeţi
Şi pînă-n ultimul răsuflet,
Să mîngîi veşnic două vieţi,
Să port două iubiri în suflet.


Acum vă am alături, două,
Vă cînt şi nu ştiu ce vă spun ...
În ochii mei se naşte rouă,
De fericit şi de nebun.


Sînteţi atîtea de frumoase,
Mult mai frumoase decît cele,
Ce-n nopţile de mai, sfioase,
Zîmbeau în visurile mele...


Tu mă iubeşti şi-mi mistui dorul,
Femeie, veşnică dorinţă,
Eu lunec, mîngîind piciorul
Într-o superbă umilinţă;


Iar tu, fetiţă minunată,
Cu părul blond, cu nasul mic,
Îmi spui întîia oară tată
Şi-s cel mai fericit tătic.


...Tristeţea mea de ani în şir
A dispărut de mult, sărmana,
De cînd am două mari iubiri -
Reale - Emi şi Daiana.


12 mai 1970
Savin BADEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu