luni, 18 august 2008

DELIRUL



DELIRUL
Curînd va fi o noapte lungă
Şi fără tine-mi va fi greu,
Iubitul meu, vino la mine,
Te-aştept să vii de Anul Nou.

R: Rîd şi plîng şi te strig delirand - (aiurînd)
E soare, e ploaie, e cald şi e vînt -
Din somn mă trezesc şi tresar speriat,
Dar nu-i nimic, doar am visat.

2. Tu nu ai timp, tu nu ai lacrimi, (suflet)
Nimic din tine n-ai să-mi dai,
Cînd vii si pleci nu mai rămîne
Nimic din florile de mai.

3. Cînd te-am văzut ultima vară,
Ah, ce frumos tu mi-ai zîmbit;
Nu pot să uit a ta privire,
Parc-o revad şi parc-o simt.

4. Şi de vei vrea să vii cu munţii (nunta)
La marea mea cu valuri verzi,
Să ne jurăm credinţă pururi,
Să nu te pierd (văd), să nu ma pierzi (vezi).

5. Şi de vei face-o noua punte,
Să n-o arunci în amintiri
Şi lasă-mă să vin la tine
Cu braţul plin de trandafiri.


6. De ce tu plîngi cînd lumea rîde
Şi nu zîmbeşti la fel ca ea?
De ce invidia te roade
Şi spui că lumea este rea?

7. De ce mai sunt pe lume flori
Dacă n-ai cui le dărui?
De ce doi ochi fermecatori
Pe mine nu mă pot iubi?

8. Întind o mînă ca o rugă,
Întind o mînă în deşert,
Iubesc şi-acuma e nalucă,
O cert o clipă şi o iert.

9. Sunt întrebări chinuitoare,
Tu eşti răspunsul lor iubit.
Un dor se duce şi mă doare,
De ce, de ce m-ai părasït?

10. Curînd va fi o noapte lungă
Şi fără tine-mi va fi greu,
Iubitul meu, vino la mine,
Te-aştept să te întorci mereu.

? Cîntă: CARMINA TENERA & CHITARIŞTII
NOTĂ (Savin BADEA): Refrenul se repetă după strofele cu numărul de ordine par. Există şi alte variante, ale căror cuvinte (puse aici în paranteze) înlocuiesc cuvintele ce le precedă.
Variante:
1,2,R,4,5,R (cor);
1,R,4,2,3,5,10,;
1,...,9,10;
1,R,2,4.,
în care s-au notat numerele de ordine ale strofelor. R= refrenul.
Mai există o variantă care include versurile:
Şi va veni curînd o vreme
Şi-ai să regreţi tot ce mi-ai spus,
Iar ziua-acea va fi, iubito,
Cînd ceasul tău va bate sus.
Ai ochii-albaştri şi eşti blondă
Şi crezi acum că eşti o stea,
Dar va veni ziua, iubito,
Cînd stelele vor dispărea.
intercalate între grupele de strofe: 1,2,R şi R,4,5,R.
Cine este autorul poeziei? Dar autorul cîntecului?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu