joi, 16 august 2012

SCRISOARE CĂTRE OBAMA, DESPRE NODUL GORDIAN. SOLUL N-A VENIT PENTRU O INFORMARE - PREZENŢA LUI A ÎNSEMNAT INTIMIDARE - DOVADĂ DEZLĂNŢUIREA AIURELII NUMITĂ "STAT DE DREPT", PROCURATURĂ, DNA ETC., CONTROLATĂ DE BĂSESCU, SUB ARIPA SUA-UE. ÎN ATENŢIA CURŢII CONSTITUŢIONALE.

Philip Gordon: Nu aș fi venit în România dacă nu ar fi existat senzația că lucrurile merg în direcția greșită

Asistentul secretarului de Stat al SUA, Philip Gordon, a subliniat în întâlnirea pe care a avut-o, luni, la București cu reprezentanții societății civile că nu ar fi venit în România dacă nu ar fi avut senzația că lucrurile se pot îndrepta în direcția greșită.

"Voi fi foarte deschis: suntem îngrijoraţi la Washington în legătură cu evoluţiile de aici. Le urmărim foarte atent. Eu n-aş fi fost aici, la mijlocul lunii august, dacă nu ar fi fost ceva, dacă nu am fi avut senzaţia că se întâmplă ceva foarte important şi care alunecă în direcţia greşită, motiv pentru care este foarte important pentru mine să fiu aici", a spus Gordon, potrivit transcriptului publicat de Departamentul de Stat al SUA.

Departamentul de Stat nu precizează cine a participat la această întâlnire, din 13 august, şi nici ce s-a discutat în continuare.
Asistentul secretarului de Stat al SUA, Philip Gordon, s-a întâlnit, luni, cu președintele suspendat Traian Băsescu, președintele interimar Crin Antonescu și premierul Victor Ponta.
Gordon a părăsit România, nu înainte de a-şi exprima anumite îngrijorări. "Au existat acuzaţii credibile privind numeroase cazuri de vot ilegal la referendum. S-au făcut eforturi de schimbare a listelor de alegători care ar influenţa cvorumul şi aparent au existat încercări de a constrânge CCR să valideze referendumulț.Dacă se confirmă, toate aceste lucruri ar ridica semne de întrebare privind legitimitatea rezultatului, indiferent care va fi acesta. Toţi aceşti paşi ar contrazice principiile care unesc comunitatea europeană şi transatlantică şi nu ne-ar plăcea să vedem acest lucru la un aliat NATO, membru al UE“, a spus Philip Gordon, care a subliniat că ţara sa susţine pe deplin cele 11 solicitări ale Comisiei Europene pentru România.
Întâlnirea cu presa
Într-o întâîlnire cu jurnaliștii, asistentul secretarului american de Stat a răspuns unor întrebări legate de situația politică din România.
„Nu este de datoria mea să spun exact ce liste ar trebui luate în considerare sau după ce program ar trebui să funcționeze Curtea Constituțională, spune Philip Gordon. „Am cerut liderilor români să respecte statul de drept și independența instituțiilor din România. Asta așteptăm din partea lor și a tuturor liderilor din această țară. Nu vrem să luăm apărarea nimănui, nu avem un mesaj special pentru o anumită persoană sau un grup de persoane, așteptăm respecte pentru instituțiile statului; așteptăm ca acuzațiile credibile de fraudă sau interferență să fie investigate până la capăt, pentru a avea un rezultat legitim, democratic. Nu este treaba mea să spun care exact trebuie să fie acea acțiune în acest caz sau în altul, dar atunci când vezi așa ceva, îți dai seama ce se întâmplă”, spune Gordon.

În opinia oficialului american, este responsabilitatea liderilor și a liderilor aleși să aibă acțiuni pe care românii și actorii străini să le considere legitime și, uneori, este binevenită o opinie a unei terțe părți, care să fie obiectivă. „Am discutat rolul pe care ar putea să-l joace Comisia de la Veneția, pentru că atunci când lucrurile sunt complicate în plan intern, uneori este util să ai pe cineva din exterior care să valideze procesul și acest lucru ar putea fi util în aceste circumstanțe. Dar important este să se evite orice acțiuni pe care prietenii României și publicul român le-ar putea considera ca nefiind în totalitate legitime”, a spus Gordon. 

El a precizat că a discutat cu „mai mulți președinți”, în cursul zilei de luni, iar cu Traian Băsescu a discutat despre scenariul în care el s-ar întoarce la Cotroceni, dacă legea și procesul constituțional vor lua această decizie și i-a cerut, la fel ca tuturor, să respecte statul de drept și să colaboreze pragmatic cu guvernul. „Nimeni nu se așteaptă ca acești rivali politici să fie prieteni buni și să formeze coaliții sau lucreze fericiți  împreună, dar ne așteptăm ca ei să conlucreze în interiorul structurilor constituționale ale țării, în interesul oamenilor și al parteneriatului nostru”, a subliniat Gordon.
Instituțiile există, ele trebuie utilizate corect

Întrebat dacă România are instituțiile necesare pentru a rezolva situația în mod democratic, Philip Gordon a opinat că România are instituțiile respective, trebuie doar să le folosească în mod corect .
„De aceea mă aflu aici, pentru că suntem îngrijorați în ceea ce privește trendul și posibilele rezultate ale acținilor. Instituțiile pot fi fragile, ele trebuie să facă față diverselor provocări în vremuri dificile. Nu este prima țară care este pusă într-o situație politică înșelătoare, cu întrebări legate de îndepărtarea președintelui sau a guvernului de la putere și apropierea alegerilor. Noi vrem să ajutăm România să treacă acest test, pentru că nu ar fi în interesul României dacă nu l-ar trece cu bine”.

Vorbind despre posibilele efecte ale unui eșec politic în criza actuală, oficialul Departamentului de Stat a enumerat: o reacție negativă a piețelor financiare, alungarea investitorilor străini, aliații nu ar putea continua proiectele comune, iar consecințele ar fi îngrijorătoare.

„Președinții vin și pleacă, administrațiile vin și pleacă, într-un proces democratic conducerea unei țări vine și pleacă, ceea ce aplică, desigur, și președinților. Nu noi decidem cine să fie președintele României, acest lucru îl va face poporul”, a subliniat Philip Gordon.

Întrebat despre îngrijorarea Statelor Unite legată de situația din România, Gordon a spus că îngrijorarea a crescut. „Îngrijorările noastre s-au intensificat odată cu întrebările legate de rolul CCR în validarea refrendumului și atunci când am auzit acuzații privind interferența în activitatea Curții, acuzații privind fraudarea voturilor, întrebări despre renumărarea voturilor, care să schimbe cvorumul, aceste lucruri pot afecta legitimitatea rezultatului”, a explicat oficialul de la Washington.

În final, el a precizat, răspunzând altor întrebări, că CCR va decide ce liste vrea să vadă și ce vrea să facă apoi cu ele. „Am vrea să vedem acest lucru rezolvat cât mai curând. Nu este rolul meu să spun exact ce liste ar trebui actualizate  sau nu. Am înțeles că s-au cerut listele electorale care au fost folosite și acelea ar trebui să le primească. Nimeni nu ar trebui să permită ambiguități în această problemă. Nu este un proces normal să revizuiești listele după aflarea rezultatelor și numărarea voturilor. Poate în anumite situații, ne putem uita la anumiți factori, dar acest lucru va fi judecat și de aceea cred că ar fi binevenită o analiză din partea Comisiei de la Veneția. Dacă rezultatele au fost calculate după anumnite liste, care au fost apoi schimbate, revizuite și actualizate, astfel încât să se schimbe rezultatul, apar semne de întrebare reale referitoare la rezultatul respecti”, a mai spus adjunctul lui Hillary Clinton, în întâlnirea cu presa. 
CITIŢI ŞI:

Citiţi mai mult: Philip Gordon: Nu aș fi venit în România dacă nu ar fi existat senzația că lucrurile merg în direcția greșită - Partide > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/Philip-Gordon-Nu-a-fi-venit-n-Romnia-dac-nu-ar-fi-existat-senzaia-c-lucrurile-merg-996.html#ixzz23kUdZTb2
EVZ.ro

NOTA MEA: 
În atenţia Preşedintelui SUA, Domnul Barack OBAMA, 

În virtutea drepturilor omului, ca cetăţean român, european şi pământean, exprimîndu-mă liber:

Patru chestii trebuia să  priceapă Dl. Philip GORDON, spre lămurirea lui şi a Preşedintelui SUA, Barack OBAMA, în raţiunea cărora încă mai am ceva încredere: 

1. - poporul român nu-l mai vrea pe Traian BĂSESCU ca Preşedinte al României şi al său - scor de baschet: 88%-12%!; adică 7,4 milioane l-au demis din cei 8,5 milioane prezenţi la vot (în 2012), faţă de 5,2 milioane care l-au ales ca Preşedinte (în 2009) (eu am fost în ambele tabere, cel mai mare dezamăgit de prestaţia Preşedintelui român - pe care l-am "rugat" să-şi dea demisia, fie de onoare, fie din orgoliu - ar mai cîştiga dreptul de a mai candida pentru un mandat şi multe alte beneficii);

2. - cvorumul a fost impus de Traian BĂSESCU ca "lacăt de siguranţă" la demiterea sa, prin LEGEA REFERENDUMULUI, trecută printr-un Parlament majoritar - favorabil lui - în jurul datei de 26-27 martie 2012, promulgată de el la 9 aprilie 2012 - veritabilă lovitură de stat! - cînd opoziţia făcea grevă parlamentară, în prostia ei, sătulă şi ea de prestaţia Preşedintelui, ca atare (ca Preşedinte) şi ca  "ŞEF DE GUVERN", peste alţi doi primi-miniştri obedienţi; 
- acest cvorum a fost impus şi de către Curtea Constituţională a României, obedientă şi ea lui Traian BĂSESCU, şi de către Barroso cel barosan, mahărul UE şi de angelica MERKEL etc. - cvorum acceptat volens-nolens de Ponta şi Antonescu, cei acuzaţi de puci; 
- acest cvorum este NECONSTITUŢIONAL deoarece Constituţia României nu prevede un cvorum la referendum, ci face referire doar la voinţa poporului - prin DA sau NU - asta-i "TIRANIA DEMOCRATICĂ A POPORULUI", adică învinge MAJORITATEA împotriva MINORITĂŢII, esenţa DEMOCRAŢIEI; 
- un cvorum se poate impune doar unei ADUNĂRI (concretă, în spaţiu delimitat), nu unui POPOR (în spaţiul vast al ţării); 
- de exemplu, cvorumul impus Curţii Constituţionale a României, în chestiunea REFERENDUMULUI - ca ADUNARE de 9 inşi - este de 6-3, adică două treimi la una, - şi nu 5-4, adică simpla majoritate, cea democratică; 
- dacă în loc de 6-3 (cvorumul) se adoptă 5-4 (tirania majorităţii, democraţia), este ca şi cînd la rezultatul referendumului în cauză s-ar lua în calcul majoritatea (88%-12%) şi nu cvorumul (jumătate plus 1); 
- dacă s-ar fi realizat cvorumul impus prin participarea TUTUROR VOTANŢILOR - participare civică, de onoare, sau obligatorie - şi întrecerea ar fi fost DREAPTĂ, - ar fi învins MAJORITATEA (TIRANIA DEMOCRAŢIEI), fie prin DA, fie prin NU - şi astfel nu se crea nici o problemă; 
- acestă situaţie explică de ce cvorumul ar fi şi a şi fost inutil, de ce este antidemocratic şi nimeni nu s-ar fi supărat dacă prezenţa ar fi fost chiar sub cvorum, sub 50%, dar lupta s-ar fi rezumat doar între DA şi NU, ca luptă dreaptă; 
- Antonescu, promulgînd iarăşi legea - CU CVORUM - sub presiunea UE şi SUA, i-a dat prilej de bucurie Preşedintelui suspendat, deoarece LEGEA REFERENDUMULUI ajungea exact identică ca în clipa LOVITURII DE STAT a lui BĂSESCU, din martie-aprilie 2012! Prilej bun să pună de-un boicot, aşa cum premeditase...
- colac peste pupăză! - cvorumul a fost impus ca un număr nefundamentat corect, neactualizat - creînd nedreptate;
- Curtea Constituţională a României s-a adresat Comisiei de la Veneţia, plîngăndu-se de presiuni - eu am crezut că i-a solicitat Veneţiei soluţia în chestiune, pentru ieşirea din impas, din dilemă - pentru că CCR s-a vîrît în încurcătură, impunînd cvorumul, şi acum nu mai ştie cum să mai iasă, fără a nedreptăţi o parte - mai ales că cei de la Veneţia nu agreează cvorumul la referendum.

3. Preşedintele suspendat Traian BĂSESCU s-a plîns că i s-a confiscat JUSTIŢIA şi STATUL DE DREPT, instrumente sensibile, dragi UNIUNII EUROPENE şi STATELOR UNITE ALE AMERICII, unde, poate!, or fi bune, dar în mîna lui Traian BĂSESCU devin obiecte de tortură, inchizitoriale, în mîna unui om extrem de rău, dar docil şi obedient străinătăţii;
- Suspendatul a încălcat grav Constituţia şi Legea Partidelor, îndemnînd Poporul (partea lui naivă, nehotărîtă şi leneşă - care nici măcar n-a catadicsit, cînd ŢARA ARDE ŞI BABA SE PIEPTĂNĂ!) şi pe PDL-işti - şi aşa fideli lui, din motiv de gaşcă, din convingere, din constrîngere etc. - vreo 85.000 de membrii PDL - să nu vină la vot!; 
- în acest fel s-a boicotat votul, ducînd în derizoriu CVORUMUL (dacă mai era nevoie şi de asta în argumentarea inutilităţii cvorumului) la realizarea căruia, "conform jocului democratic", se subînţelege, că trebuia să participe, deopotrivă, ambele tabere; 
- orice şmecheraş de Bucureşti ştia, ca şi şmecherul din Constanţa, Preşedintele nostru "drag", că neprezentarea la vot scade şansa realizării cvorumului - ceea ce nu s-a sfiit să facă Traian BĂSESCU - încălcînd legi în vigoare şi bunul simţ - ordinar sau politic - ba mai mult, a asmuţit procurorii la intimidare, oricare ar fi buna lor intenţie: se au în vedere şi alegerile viitoare, pentru o populaţie intimidată;
- însăşi Traian BĂSESCU n-a votat, deşi a promis că va vota, desigur, NU - exemplu negativ - "MOIAŢI ŢI-S POSMAGII?". Pe vremuri, leneşii erau duşi la spînzurătoare - aşa ne povestea Ion CREANGĂ; 
- şi mai are tupeul să invoce cvorumul - pe care l-a sabotat! prin neprezentare - ca pe o victorie, ca pe majoritatea lui NU, victorie pentru reînscăunarea lui!; 
- LOGIC ar fi ca toţi cei care - din oricare motiv sau din îndemn - n-au votat, să fie chemaţi din nou la vot! Fără cvorum. Obligatoriu. Dacă toţi ar vota tot NU (în favoarea lui Traian BĂSESCU) n-aş mai avea nimic de zis. Dar sînt sigur că şi dintre aceia s-ar alege o mai mică MAJORITATE de DA (anti-BĂSESCU, căci poporul e pornit împotriva lui). Deci un nou referendum, PARŢIAL, s-ar impune logic - numai şi numai pentru acea MAJORITATE invocată de Traian BĂSESCU la trecutul referendum, prin nerealizarea cvorumului, şi din cauza îndemnului la boicot, ca MAJORITATE a celor "neprezentaţi la vot", calificată şi asumată ca atare de BĂSESCU, ca "NU". Faceţi apoi adunarea cu cele 8,5 milioane de prezenţi (DA şi NU). Buletine de vot nefolosite există, o duminică liberă se mai găseşte, cheltuielile "se impută" tot poporului,  săracul! (PROPUNEREA CELUI DE-AL 10-lea ÎNŢELEPT - PĂCALĂ - V-AM SCOS DIN "DILEMA ACTUALĂ"?, oul sau găina?!).

4. Aşa că luaţi-l pe "bravul" nostru fost Preşedinte sub aripa voastră protectoare şi spălaţi-vă cu el pe cap - aşa docil, uşor de dus de nas şi analfabet politic, dar rău cît cuprinde - şi daţi-i o slujbă, fie la NATO, fie la FMI (unde ne-a înglodat în datorii, încălcînd rezultatul altui referendum, unde poporul şi-a exprimat voinţa), fie pe vreun vapor ca TITANICUL, fiindcă a promis că nu va da cu el în nici-un aisberg, aşa cum a dat el de izbelişte cu toată flota noastră comercială, a treia din lume, acum 20 de ani; 
- dacă rămîne în ţară sau ca Preşedinte, va da sigur într-un alt aisberg - va trebui să-şi justifice şi averea etc. (Ce spune folclorul? Ca ministru al transporturilor a fărîmiţat Căile Ferate Române, prin privatizare şi căpuşiadă, infrastructură şi oameni, obiectiv strategic al României şi a doua doua armată a ţării; a "construit" drumuri şi borduri la preţuri astronomice, un exemplu celebru este cel cu firma americană BECHTEL, spunîndu-ne în batjocură "aici sunt banii dumneavoastră" şi "iarna nu-i ca vara"; ajunseseră subalternii lui să-şi vîndă, pe hîrtie şi în realitate, între ei, locomotive şi vapoare, la preţ de fier vechi; etc.)

În REZUMAT:
1. Poporul nu-l mai vrea ca Preşedinte.
2. Cvorumul a fost impus, nefundamentat, inutil, neconstituţional, antidemocratic.
3. Preşedintele a îndemnat la absenteism, încălcînd legea; să voteze şi absenţii de la referendum - "tăierea nodului gordian" (nu de la GORDON citire!).
4. Să nu-l luaţi în braţe, luaţi-ni-l de pe cap! A asmuţit "haita" "statului de drept"!

SĂ TRĂIŢI BINE! - nu aşa cum ne-a minţit el, nu aşa cum ne-a urat el, cum ne-a salutat el, sfidîndu-ne! 
Fiţi liniştiţi: de "jucăriile" Dvs. de la Deveselu nu se atinge nimeni! 
Dar răspundem în aceiaşi monedă: la tupeu, cu tupeu!  
V-aţi prins? 
Dacă nu, vă întreb, cum v-aţi simţi, de pildă, să ne băgăm noi, românii, în treburile interne ale SUA şi să vă băgăm beţe-n roate, în cursa Dvs. pentru realegerea la Casa Albă? Întrebarea este, desigur, retorică, dar didactică, pentru că fapta este imposibilă, dar nici nu ne stă în caracter. Pe vremuri, Mircea cel Bătrîn putea...

Pe bune: SĂ TRĂIŢI BINE!
P.S. 

STATELE UNITE ALE LUMII - IMPOSIBILUL DEMITERII ES...

(butonul roşu de la telefonul negru)

PĂCALĂ, adică:
ing. Savin BADEA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu