vineri, 9 iulie 2010

EL A SALVAT GALAŢIUL DE LA DEZASTRU!

Sandu Gheorghiu le-a dat clasă inginerilor hidrotehnişti, sugerându-le cum să reducă nivelul Dunării

Sandu Gheorghiu
Sandu Gheorghiu
Sandu Gheorghiu (45 de ani) a găsit soluţia pentru a scăpa Galaţiul de la o catastrofă.
Din momentul în care s-a anunţat Cod Roşu de inundaţii, Sandu Gheorghiu, din localitatea gălăţeană Şendreni, a ajutat la construcţia digurilor.
Fost angajat, pentru mai bine de zece ani, în cadrul Companiei Canal Dunăre-Marea Neagră, Sandu şi-a dat seama că inginerii care au proiectat canalul prevăzuseră evitarea formării viiturilor pe Dunăre şi contracararea acestora prin deversare.
Astfel, după ce trei zile şi trei nopţi a muncit la digul de pe Siret de la Şendreni, lui Sandu i-a venit ideea salvatoare.
„Eram atât de convins că-i bună ideea mea încât am zis că dacă vine Boc sau Băsescu, eu le-o spun", a povestit Gheorghiu, care îndată ce l-a văzut pe prim-ministru în sat, i-a şi împărtăşit soluţia.
„M-am dus şi i-am spus: Domnule Boc, am lucrat zece ani la Canal. Ştiu că este o diferenţă de cotă între Cernavodă şi Agigea. De ce nu daţi drumul la ecluză? El mi-a răspuns că nu ştie despre ce-i vorbesc, dar că o să-l întrebe pe Borbely", povesteşte Gheorghiu.
Faptul că omul ştia ce vobeşte şi că soluţia lui s-a dovedit salvatoare, ne-a confirmat Paul Cristea, primarul comunei Şendreni, care a asistat la discuţie. „Am fost sunat pentru a da detalii despre acest om, pentru că, din câte am înţeles, se intenţionează să i se acorde un premiu", ne-a spus Paul Cristea, primarul comunei Şendreni.
Nivelul fluviului a scăzut
Ecluza de la Cernavodă a fost deschisă, luni seara, pentru a se deversa în Canalul Dunăre-Marea Neagră o parte din surplusul de apă rezultat în urma inundaţiilor. În ultimele zile, nivelul fluviului a scăzut la Galaţi de la 680 la 668, în câteva zile.

www.click.ro - 9 iulie 2010, Vineri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu