sâmbătă, 6 iunie 2009

Ion ANTONIE - FOCUL ŞI NOAPTEA (2)

21

BUSUIOC

Nu. Nu e busuioc în păr la tine;

Ţi-e părul tot făcut din busuioc!

L-am mângâiat, l-am pieptănat, l-am sărutat,

L-am încurcat şi descurcat,

O noapte-ntreagă-am căutat;

Nu-i fir de busuioc în păr la tine.

Ţi-e părul tot făcut din busuioc.


22

DRUMEŢ

A trecut un om sărman

Pe la poartă pe la tine.

Tu ai vrut să faci un bine

Şi i-ai aruncat un ban.


Biet drumeţ, adus de soartă,

Nenvăţat cu oameni buni,

Ochii i-au sticlit nebuni

Şi-a rămas acolo-n poartă.


Ce să-ţi dea din traista spartă?

Ce să facă pentru tine?

S-ar fi dat, pierdut, pe sine

Şi-a făcut un pas spre poartă.


Te-ai albit ca-n spaima morţii.

Te-ai temut să nu te-nhaţe;

Ţi-ai luat copilu-n braţe

Şi-ai închis ivărul porţii.


El n-a mai rostit cuvântul.

A privit în zarea-albastră

Şi-a pierit din poarta voastră,

Ca un fum ce-l duce vântul.


Ai oftat cu uşurare.

Inima se domoleşte.

Banul doar mai străluceşte

Jos, în faţa porţii tale.


23

NEGRU

Mi-era prea sete şi erai prea plină.

Grăbit să te sărut n-am observat

Când părul despletit s-a revărsat

Pătând cu negru noaptea de lumină.


Mă lupt de-atunci cu pata asta neagră

S-o scot cumva din amintirea mea.

Încerc cu lacrimi şi tăcere grea

Şi-n loc s-o şterg, îmi este tot mai dragă.


Cu nopţi albite până-n dimineaţă

S-a estompat şi iar a apărut.

Să mai încerc odată cu-n sărut

Şi colorez cu ea întreaga viaţă.


24

POATE

Ţi-or aminti, cânva, de mine

Aceste rânduri tremurate

Şi-n clipe de singurătate

Ai să-mi trimiţi un gând de bine.


Voi săruta atunci şuviţa

Din părul negru, mătăsos,

Şi tot trecutul, furtunos,

Va năvăli, rupând portiţa.


Cu amintirile curate,

Te-oi regreta, prins de suspine,

Şi-un strop de rouă-n ochi la tine

Va străluci, o clipă, poate.

25

CA UN FULG DE NEA

Ca un fulg de nea,

Ca o primăvară,

Ca o iarnă grea,

Ca o noapte clară,

Ca un gând duios,

Ca o mică floare,

Ca un râs voios,

Ca o sărutare,

Ca şi nălucirea

Unui vis din rai,

A trecut iubirea,

Care mi-o purtai.

26

CEALALTĂ FEMEIE

Tristeţea, ce-mi fusese hărăzită,

M-a-nlănţuit cu braţele ei reci.

Îmi mai zâmbise dînsa, când a-nţeles că pleci.

Acum îmi râde-n faţă, ca o îndrăgostită.


Nu-mi pot feri privirea de-a ochilor săi rouă.

Nu pot să-mi apăr fruntea de recele sărut.

Sunt pângărit de buze pe care nu le-am vrut

Şi îmi acopăr gura cu mâinile-amândouă.


27

CU TINE

Mult aş vrea să fiu cu tine,

Într-un loc de noi ştiut,

Şi, la fel ca la-nceput,

Să nu ştiu cât mi-e de bine.


Parcul, galbenă maramă,

Să-l străbatem, desfrunzit,

Privind cerul oţelit

Prin ninsoarea de aramă.


Tu, zeiţă-ntre femei,

N-ai să-mi dăruieşti iubirea.

Doar, din când în când, privirea

S-o cobori în ochii mei.

28

DIN MEMORIE

Atâţia ani de când nu te-am văzut

Şi orice gest al tău îmi vine-n minte.

Aud din nou puţinele cuvinte.

Revăd privirea ta-nainte de sărut.


Mă-ncurc în părul tău, atât de mult,

Şi cad, pe sub sprâncenele bogate,

În hăul nopţii de priviri curate,

Te strâng la pieptul meu şi te sărut.

29

CU COTUL

Cu ce să-ţi fac eu viaţa mai frumoasă,

Cînd ai mai mult decât ţi se cuvine?

Atâta dor şi dragoste frumoasă,

Nădejdea mea pe toată-am pus-o-n tine.


Numai să vrei şi sunt al tău cu totul.

Dar tu nu vrei şi darurile toate

Le-mpingi încetişor cu cotul

Să-şi afle locul, mai la spate.

30

CINCI MUNŢI

Am fost sălbăticiţi de viaţă

Şi nu mai ştim nici să iubim.

De-atâta timp stăm faţă-n faţă

Şi doar cu ochii ne vorbim.


Doar ei îmi spun că mă iubeşti.

Cuvintele nu-şi află locul

Şi nu mai poţi să stăpâneşti

Văpaia care-aprinde totul.


Cinci centimetri ne despart

Abrupţi, de parcă-ar fi cinci munţi,

Şi buzele-nsetate ard

Şi ştiu că n-ai să mă săruţi.

31

UITAREA

Acuma ştiu. Abia acum.

În sărutarea dulce care-nşeală

Ai picurat uitarea ancestrală

Şi voi sfârşi la început de drum.


Îngenunchiat, voi rămânea în urmă.

Tu vei fugi, râzând, spre viitor

Şi n-ai să ştii că paşii tăi mă dor,

Nici vei gândi că râsul tău mă scurmă.


Drumeţ stingher pe vechiul drum al meu,

Îţi voi ierta iubirea mincinoasă;

Tu nu ştiai cât eşti de veninoasă

Şi, dacă plâng, sunt vinovat doar eu.


32

ROUA

Atunci, stăpână blândă şi iubită,

Aveam privirea, zâmbetul şi glasul.

Aveam îmbrăţişarea ta neliniştită

Şi întâlniri cu tine la tot pasul.


Aveam în mână degetele tale,

Aveam în ochi luciri din depărtări,

Aveam pe buze buze de petale;

Eram bogat de-atâtea sărutări!


Acum, cu roua amintirii tale,

Îmi spăl obrajii seara-n aşternut.

Nu mai primesc săruturi de petale

Şi cred că nu mai ştiu să mai sărut.

33

URMA PAŞILOR TĂI

Rătăcit în pădurea albastră de vise,

Căutam ostenit un îzvor şoptitor

Să alin suferinţele rănii deschise

De timp, mult abil şi prea crud vânător.


Să sorb rouă din urmă lăsată de fiară

Mă opreau superstiţii rămase din veac.

Dar din urma, aceasta atât de uşoară,

Şovăind în albastrul pădurii ogeac?


Mi-a crescut părul moale şi negru şi lung.

Zvelt la trup şi frumos ca Diana,

Cu privirea-noptată în inimi străpung.

Lumea-mi spune de-atunci Mariana.


34

CRESUS

Comoară căutată, dorită, aşteptată,

Te-a copleşit norocul când n-ai mai fi sperat.

Ţi-ai aurit trăirea cu viaţă-adevărată

Când, peste noapte, Cresus, te-ai pomenit bogat.


Mari porţi cerând săruturi, coloane infinite,

Ai ridicat castele de soare din priviri.

Tezaure de gânduri ce n-au mai fost rostite

Umpleau sipetul minţii cu limpezi năluciri.


Mult nestatornic flutur, norocul se petrece.

Trecutul stăpâneşte tot ce-ai avut cândva.

Un râu de lacrimi calde azi pe comoară trece

Şi-o strângi degeaba-n braţe, ea nu mai e a ta.


35

CITIREA

Te-aşezi în faţa mea şi taci,

Severă ca o profesoară.

Privirea ta mă înfioară,

Tu ştii de ce, dar te prefaci.


Mă-nveţi să nu gândesc la tine,

Să nu ma las supus iubirii,

Să nu-ţi văd patima privirii,

Să tac poemul de suspine.


Şi nu-ţi spun vorbe de iubire.

Privind în ochii tăi de soare,

Tac, răsfoind la întâmpare,

Albastră, cartea de citire.


36
ŞOAPTA
Şoptesc inimii tale şi parcă nici n-auzi

Îţi strig iubirea-n proză, în versuri şi în cânt.

Răspunzi cu vorbe multe, cât iarba pe pământ,

Afară de cuvântul pe care mi-l ascunzi.


Doar ochii tăi albaştri par să fi dezlegat

Secreta-nfiorare la care nu răspunzi.

Şi taina ta din suflet nu poţi s-o mai ascunzi

În spatele privirii. Privirea te-a trădat.


Şi ca să fiu mai sigur că nu mi s-a părut,

Şi ca să poţi de-acuma să mă auzi mai bine,

În dimineaţa asta, stând aplecat spre tine,

Şoptesc urechii tale cel mai timid sărut.


37

SENIN

Degeaba plouă, fulgeră şi tună.

Degeaba norii-mbracă-ntregul cer,

Degeaba urli, hohotind, furtună

Şi baţi în zări cu pumnii tăi de fier.


Degeaba frunze zboară-ngălbenite,

Învârtejite-n recele tău dans

Şi crengile se-apleacă dezgolite

În zbuciumatul vântului balans.


Iubita mea îmi este primăvară;

Făptura ei – buchet de ghiocei

Şi mă-ntâlnesc acum, întâia oară,

Cu ceru-nseninat din ochii ei.

38

CĂUTÂND O STEA

Deschide ochii mari,iubita mea,

Să văd în ei iubirea ta albastră.

Vreau să găsesc pe cerul lor o stea,

Să-i dau în grijă fericirea noastră.


Rămâi aşa, cu ochii-n ochii mei,

La fel ca-n clipa când ne-am cunoscut

Şi, te mai rog, o clipă, dacă vrei,

Închide ochii, ca să ţi-i sărut.


39

NU MĂ UITA

Chiar şi cea mai mică floare

Ştie dacă e iubită

Şi, pe frig sau pe ninsoare,

O găseşti tot înflorită.


Chiar de par mai reci ca aştrii

Şi spre mine nu privesc,

Ochii tăi sunt mai albaştri

De când ştii că te iubesc.


40

DE NU-ŢI SUNT DRAG

Apasă-mi degetele lungi pe buze,

Să nu mai pot şopti că te iubesc,

Şi lasă-le să-mi fie călăuze

De sărutări spre braţul tău regesc.


Acoperă privirea mea aprinsă

Cu părul despletit, să nu mai ştiu

De ochii tăi ca zarea necuprinsă

Şi-ndrăgostit să nu mai pot să fiu.


Ia-mi mâinile cu mâinile-amândouă,

Să nu te-mbrăţişez ca un pierdut.

Cu buzele de maci, scăldaţi în rouă,

Sărută-mă, să nu te mai sărut.


Ion ANTONIE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu