vineri, 30 martie 2012

STATELE UNITE ALE LUMII - DOAR CU ATÎT S-AU PRICOPSIT "SATELE ROMÂNEŞTI" INTRATE ÎN EUROPA!

PLĂCUTZĂ BYLINGWĂ: tropa-tropa, am intrat în Europa!....
NOTA MEA: În 1989, "EUROPA LIBERĂ" ne aiurise de cap, pe noi, românii, cu "problema satelor româneşti" - ziceau ei: că Nicolae CEAUŞESCU punea buldozerele pe ele, să le modernizeze, să le facă praf!. Mă aşteptam ca, după "REVOLUŢIE", să vină "investitorii străini" cu tot felul de proiecte... "urbanistice"! Mai văzuşi? Au venit cu trenţe, ajutoare de la mîna a doua... şi atît! Pe ici, pe colo, ceva mai răsărit, cîte unul mai de doftă. Într-o viaţă de om am vizitat de cîteva sute de ori satul natal al tatălui meu şi al soţiei mele, comuna Izvoare, fostă Rudari, judeţul Dolj, unde s-a născut şi jocul popular "Alunelul, hai la joc!". În timpul vieţii mele de pînă acum, de 70 de ani - în 50 de ani - comuniştii au construit un Cămin Cultural, un Bloc şi o Şcoală, iar epigonii lor - în 20 de ani - au făcur Asfaltul pe Şoseaua Principală, Alimentarea cu Apă şi Canalizarea, după planurile Ceauşescului. Străinătatea a rămas la stadiul de promisiuni mincinoase, oribile ca scop. Cum există astăzi ORAŞE ÎNFRĂŢITE (pe nume, cu numele, cu bine şi rău) ar putea fi şi Comune, Sate şi Cătune, dar cu adevărat ÎNFRĂŢITE, măcar şi pentru un minim schimb de proiecte folositoare. La UNIUNEA EUROPEANĂ cotizăm cu bani grei, dar fondurile europene noi ne facem că bani luăm, "ei" (ştabii Europei) se fac că ni-i dau... şi cu asta ce-am făcut? Rămînem în pagubă! Piscine? - Nişte gropi lăsate în paragină! E atîta harababură şi besmeticeală la sate, ca peste tot, încît numai la vot se mai animă comunitatea, apoi 4-5 ani stau bieţii ţărani pe marginea şanţului (o mini-Poiană a lui Iocan) şi comentează "politică". Locuri unde nu se întîmplă nimic. Unde oamenii lîncezesc din lipsă de znagă, nu de lene! Iarna grea, omătul mare... au dovedit-o... sărăcie lucie! Şi am ajuns şi în mileniul III! N-am văzut nici-un raport concret că osmoza României în Europa ne-a adus vreun cîştig. Nici măcar problema ţigănească n-a fost rezolvată, minimum-minimorum restrînsă la educaţie şi sănătate. Din contră, ţiganii au făcut mişto de Europa, la cît au "adus" de-acolo! Dezinteresat de problemele majore ale satelor şi ţăranilor români, Guvernul român de astăzi cooperează cu străinii la jefuirea României!
P.S. Dacă, prin reducere la absurd, ar urca pe tronul României Vlad ŢEPEŞ II, adică Carol 3, poate că exact aşa ar arăta cu adevărat intrarea în Dăbuleni, judeţul Dolj, ca în fotografia de mai sus.
Savin BADEA
Toata lumea la pamant! Acesta este un jaf! Lelia MUNTEANU
de Lelia MUNTEANU

In Ardeal, el si ea in noaptea nuntii:
- Draga mea, vrei mai intai una mica ?
- Tulai, Doamne, ai doaua ?!

Un parlamentar roman invita cativa prieteni in Parlament sa asiste la un discurs tinut de el. Incepe el discursul si in timp ce vorbea mai lua cate o gura de apa.
Dupa o ora coboara la prietenii lui si ii intreaba:
- Ei, cum a fost? V-a placut?
La care unul din prieteni ii zise:
- Mai, la cat rahat ai mancat, ai baut cam putina apa...

Intr-o noapte, in timp ce un cuplu se pregatea sa adoarma, sotul isi bate incet sotia pe umar si incepe sa ii frece gentil bratul.
Sotia se intoarce catre el si spune: "Imi pare rau, draga. Am o
programare maine la ginecolog si vreau sa raman proaspata."
Sotul, refuzat, se intoarce si incearca sa adoarma. Dupa cateva minute, se intoarce din nou si incepe iar sa bata usor umarul sotiei.
De data asta ii sopteste la ureche: "Ai cumva programare si la stomatolog?"


- Marie, sa stii ca eu niciodata n-am sa te pot iubi pe cat meriti.
- Pai mai Ioane, atunci de ce nu-l aduci si pe Gheorghe?
Sotia se machiaza in fata oglinzii, pregatindu-se sa plece undeva. Sotul:
- Unde pleci?
- La curse!
- Pai, grabeste-te! Calul te-a sunat deja de doua ori.

 - Ce faci cu 365 de prezervative folosite?
- Le topesti si faci un cauciuc pe care-l numesti "Good Year".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu